GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TMS401 TÜRK SANAT MÜZİĞİ SOLFEJ VE KURAMI VII Ders 4 7 5,00

Lisans


İngilizce


Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziğinde makam ve usul kavramlarını öğrenip bunları çalgı ve repertuvar derslerinde kullanabilme yeteneği geliştirme


Dr. Serap Akdeniz,,Alper Demir,


1 1 Geleneksel Türk Sanat Müziği hakkında kuramsal bilgileri öğrenebilme.
2 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Sanat Müziğinin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi.
3 3 Müzikle ilgili unsurları kavramlaştırma tanımlama ve sınıflama becerisi.
4 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziği alanında edindiği bilgiyi kişisel bilgileri ile birleştirerek kullanabilme becerisi.
5 Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi müzik öğretiminde kullanabilme.
6 Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini önemini ve etkilerini değerlendirebilme .
7 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziğinde makam ve usul kavramlarını öğrenip bunları çalgı ve repertuvar derslerinde kullanabilme yeteneği geliştirme.

Birinci Öğretim


YOK


[Yok]


Geleneksel Türk Sanat Müziği hakkında kuramsal bilgileri öğrenebilme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Saba makamı kuramı ve solfeji ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
2 Saba makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi ve dikte çalışması ve Saba Zemzeme ve Saba Buselik makamlarının kuramsal olarak anlatımı ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
3 Dügah makamı kuramı ve Solfeji ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
4 Dügah makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi ve dikte çalışması ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
5 KÜÇÜK SINAV
6 Bestenigar makamı kuramı ve Solfeji ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
7 Bestenigar makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
8 Şevkefza makamı kuramı ve solfeji ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
9 Şevkefza makamındaki eserlerin usul ile seslendirilmesi ve dikte çalışması ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
10 KÜÇÜK SINAV
11 HAFİF USULÜ
12 Nişaburek makamı kuramı ve solfeji ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
13 Nişaburek makamındaki eserlerin usul ile seslendirilmesi ve dikte çalışması ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ
14 GENEL TEKRAR
15 Makamsal dikte çalışmaları
16 FİNAL SINAVI

Ders Kitabı: Geleneksel Türk Sanat Müziği Solfej Ve Nazariyatı Kitabı -3-4- ( Alper Demir ) Yardımcı Kitaplar: İsmai Hakkı Özkan Türk Müziği nazariyatı, Kudüm Velveleleri,,Onur Akdoğu Türk Müziği Nazariyatı Dersleri,Ahmet Say



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 2 2 4
Soru-Yanıt 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 3 5 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 4 5
ÖÇ 6 5 5 3 5 5 4 5
ÖÇ 7 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek