Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TMS401 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ SOLFEJ VE KURAMI VII | Ders | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziğinde makam ve usul kavramlarını öğrenip bunları çalgı ve repertuvar derslerinde kullanabilme yeteneği geliştirme
Dr. Serap Akdeniz,,Alper Demir,
1 | 1 Geleneksel Türk Sanat Müziği hakkında kuramsal bilgileri öğrenebilme. |
2 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Sanat Müziğinin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi. |
3 | 3 Müzikle ilgili unsurları kavramlaştırma tanımlama ve sınıflama becerisi. |
4 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziği alanında edindiği bilgiyi kişisel bilgileri ile birleştirerek kullanabilme becerisi. |
5 | Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi müzik öğretiminde kullanabilme. |
6 | Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini önemini ve etkilerini değerlendirebilme . |
7 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Halk müziğinde makam ve usul kavramlarını öğrenip bunları çalgı ve repertuvar derslerinde kullanabilme yeteneği geliştirme. |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Geleneksel Türk Sanat Müziği hakkında kuramsal bilgileri öğrenebilme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Saba makamı kuramı ve solfeji | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
2 | Saba makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi ve dikte çalışması ve Saba Zemzeme ve Saba Buselik makamlarının kuramsal olarak anlatımı | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
3 | Dügah makamı kuramı ve Solfeji | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
4 | Dügah makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi ve dikte çalışması | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
5 | KÜÇÜK SINAV | |||
6 | Bestenigar makamı kuramı ve Solfeji | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
7 | Bestenigar makamındaki eserlerin etüdlerin seslendirilmesi | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
8 | Şevkefza makamı kuramı ve solfeji | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
9 | Şevkefza makamındaki eserlerin usul ile seslendirilmesi ve dikte çalışması | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
10 | KÜÇÜK SINAV | |||
11 | HAFİF USULÜ | |||
12 | Nişaburek makamı kuramı ve solfeji | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
13 | Nişaburek makamındaki eserlerin usul ile seslendirilmesi ve dikte çalışması | ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN KONUYU ANLATARAK ÖĞRENCİLER İLE BİRLİKTE ÖRNEKLENDİRMESİ | ||
14 | GENEL TEKRAR | |||
15 | Makamsal dikte çalışmaları | |||
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı: Geleneksel Türk Sanat Müziği Solfej Ve Nazariyatı Kitabı -3-4- ( Alper Demir ) Yardımcı Kitaplar: İsmai Hakkı Özkan Türk Müziği nazariyatı, Kudüm Velveleleri,,Onur Akdoğu Türk Müziği Nazariyatı Dersleri,Ahmet Say
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 |