Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBH303 | TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJ VE KURAMI I | Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin Türk halk müziği türleri, usulleri, ezgisel yapısı hakkında; solfej, dikte ve kuramsal bilgi sahibi olması
Dr. Mahmut KARAGENÇ, Özgür Çelik
1 | 1. Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini solfej ve dikte becerisi sağlayabilme |
2 | 2. Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme |
3 | 3. Yerel, ulusal ya da uluslar arası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme |
4 | 4. Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme |
5 | 5. Uygulamalı alan araştırması yapıp, betimleyip, sınıflandırabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini solfej ve dikte yaparak daha iyi kavrayabilme çalışmaları, kavramsal bilgi edinip, halk müziğinde karşılaşılan problemler üzerine çözümler geliştirme ve uygulamalı alan çalışmaları yapıp, betimleyip sınıflandırma çalışmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin müfredatının tanıtımı | Öğretim elemanının sunumu | ||
2 | “Halk” teriminin 19. Yüzyıl ve günümüzdeki kullanımı | Öğretim elemanının sunumu | ||
3 | Müziğin tanımı | Öğretim elemanının sunumu | ||
4 | Halk müziğinin tanımı | Öğretim elemanının sunumu | ||
5 | Gelenek, görenek, töre terimlerinin tanımı, | Öğretim elemanının sunumu | ||
6 | Alan araştırması yöntem ve teknikleri (Alan, yöntem, teknik terimlerinin anlamları) | Öğretim elemanının sunumu | ||
7 | Alan araştırması yöntem ve teknikleri, Solfej ve dikte çalışmaları | Öğretim elemanının sunum, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Derleme, derlemeci, derlemecinin sahip olması gereken özellikler, kaynak kişi terimlerinin açıklanması | Öğretim elemanının sunumu | ||
10 | Uygulamalı alan araştırması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
11 | Gerçekleştirilen alan araştırmasının betimlenmesi Solfej ve dikte çalışmaları | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
12 | Gerçekleştirilen alan araştırmasının betimlenmesi Solfej ve dikte çalışmaları | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
13 | Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar, Solfej ve dikte çalışmaları | Öğretim elemanının sunumu | ||
14 | Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar, Solfej ve dikte çalışmaları | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
15 | Genel tekrar | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
16 | Final Sınavı |
Yrd. Doç. Dr. Gökhan EKİM, Dr. Mahmut KARAGENÇ, Atabey AYDIN’ın basılmamış ders notları. Önerilen Kaynaklar Halil Bedii YÖNETKEN, Derleme Notları, Metin EKİCİ, Halk Bilgisi Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Ankara, Geleneksel Yayıncılık, 2010. Mahmut Ragıp GAZİMİHAL, Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz, İstanbul, Ötüken Neşriyat, 2006. M. Öcal OĞUZ, Selcan GÜRÇAYIR, Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I-II, Ankara, Geleneksel Yayıncılık, 2005.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |