GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH303 TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJ VE KURAMI I Ders 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin Türk halk müziği türleri, usulleri, ezgisel yapısı hakkında; solfej, dikte ve kuramsal bilgi sahibi olması


Dr. Mahmut KARAGENÇ, Özgür Çelik


1 1. Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini solfej ve dikte becerisi sağlayabilme
2 2. Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme
3 3. Yerel, ulusal ya da uluslar arası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme
4 4. Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme
5 5. Uygulamalı alan araştırması yapıp, betimleyip, sınıflandırabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini solfej ve dikte yaparak daha iyi kavrayabilme çalışmaları, kavramsal bilgi edinip, halk müziğinde karşılaşılan problemler üzerine çözümler geliştirme ve uygulamalı alan çalışmaları yapıp, betimleyip sınıflandırma çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin müfredatının tanıtımı Öğretim elemanının sunumu
2 “Halk” teriminin 19. Yüzyıl ve günümüzdeki kullanımı Öğretim elemanının sunumu
3 Müziğin tanımı Öğretim elemanının sunumu
4 Halk müziğinin tanımı Öğretim elemanının sunumu
5 Gelenek, görenek, töre terimlerinin tanımı, Öğretim elemanının sunumu
6 Alan araştırması yöntem ve teknikleri (Alan, yöntem, teknik terimlerinin anlamları) Öğretim elemanının sunumu
7 Alan araştırması yöntem ve teknikleri, Solfej ve dikte çalışmaları Öğretim elemanının sunum, öğrencilerin uygulama çalışmaları
8 Ara sınav
9 Derleme, derlemeci, derlemecinin sahip olması gereken özellikler, kaynak kişi terimlerinin açıklanması Öğretim elemanının sunumu
10 Uygulamalı alan araştırması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
11 Gerçekleştirilen alan araştırmasının betimlenmesi Solfej ve dikte çalışmaları Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
12 Gerçekleştirilen alan araştırmasının betimlenmesi Solfej ve dikte çalışmaları Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
13 Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar, Solfej ve dikte çalışmaları Öğretim elemanının sunumu
14 Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar, Solfej ve dikte çalışmaları Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
15 Genel tekrar Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı

Yrd. Doç. Dr. Gökhan EKİM, Dr. Mahmut KARAGENÇ, Atabey AYDIN’ın basılmamış ders notları. Önerilen Kaynaklar Halil Bedii YÖNETKEN, Derleme Notları, Metin EKİCİ, Halk Bilgisi Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Ankara, Geleneksel Yayıncılık, 2010. Mahmut Ragıp GAZİMİHAL, Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz, İstanbul, Ötüken Neşriyat, 2006. M. Öcal OĞUZ, Selcan GÜRÇAYIR, Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I-II, Ankara, Geleneksel Yayıncılık, 2005.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Gözlem 2 4 8
Proje Sunma 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Performans 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 2 5 5 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 4 4 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek