GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH330 REPERTUVAR IV Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin türkü dağarının artmasının sağlanması, yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi.


Atabey AYDIN, Senem ERSİN GENÇ


1 Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme
2 Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme
3 Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme
4 Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme

Birinci Öğretim


YOK


[Yok]


Geleneksel Türk Halk Müziği vokal repertuvarından belirlenmiş eserlerin basitten karmaşığa doğru icra çalışmaları, İcra edilecek türkülerin kaynak kişi ya da yerel sanatçı kayıtlarının (cd, kaset, vb.) dinletilmesi ve yöresel ağızları kavrayabilme çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin müfredatının tanıtımı, dönem içinde icra edilecek türkülerin notasının dağıtımı. Öğretim elemanının sunumu
2 “Bugün Sabah İle Visal-i Yardan”, “Çelik Pazarında Ufacık Taşlar” ve “Dün Gece Yar Hanesinde” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Geleneksel Türk Halk Müziği’nde “Erzurum Türküleri” hakkında detaylı bilgilendirme Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
3 “Yandı Canım” ve “Kadem Bastı” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması. Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
4 “Gine Bugün Yaralandım” ve “Keşkem Bu Ellere Gelmez Olaydım” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
5 “Gide Gide Yarelerim Dirildi”, “Çıkalım Gidelim Urum Eline” ve “Hanaylar Yaptırdım” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Geleneksel Türk Halk Müziği’nde “Rumeli Türküleri” hakkında detaylı bilgilendirme Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
6 “Çalın Davulları” ve “Yıldız Dağı” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
7 Şimdiye kadar icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi (cd, kaset, vb. aracılığıyla) Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 “Gül Yüzlüm Gül Destem” ve “Kısas Semahı” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, “Geleneksel Tasavvufî Türk Halk Müziği” hakkında detaylı bilgilendirme Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
10 “Hakikat Gizli Bir Sırdır” ve “Söylenir Gezersin” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
11 “İndim Koçbabayı Tavaf Eyledim”, “Tevhid” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
12 “Duvaz-ı İmam” ve “Mersiye” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
13 “Kar Mı Yağmış Şu Harput’un Başına” , “Mezireden Çıktım” ve “Bir Şuh-i Sitemkâr” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Geleneksel Türk Halk Müziği’nde “Elazığ-Harput Müziği” hakkında detaylı bilgilendirme Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
14 “Yar Yüreğim”, “Arpa Orağa Geldi” ve “Üç Kardeştik Gettik Geyik Avına” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Geleneksel Türk Halk Müziği’nde Elazığ, Diyarbakır ve Urfa Musikisinin benzerlikleri/farklılıkları hakkında detaylı bilgilendirme Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
15 Ara sınavdan sonra icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi (cd, kaset, vb. aracılığıyla) Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 20 2 40
Performans 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek