Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBH119 | KABAK KEMANE I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilerin; Geleneksel Türk Halk Müziği’nin her alanında, kabak kemaneyi, bilgi ve beceriyle donatılmış bir şekilde icra edebilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Özgür Çelik, Öğr. Gör. Aycan Özdemir
1 | Boş teller üzerinde yay çalışmaları |
2 | Telden tele geçiş çalışmaları |
3 | Naturel seslerin La teli (ikinici tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
4 | Naturel seslerin Re teli (birinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
5 | Naturel seslerin Re teli (üçüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
6 | Naturel seslerin La teli (dördüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
7 | Dört tel üzerinde ilgili etüdleri çalabilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Kabak kemanede boş telde yay çalışmaları. Naturel seslerin klavye üzerinde seslendirmeye başlamak ve konuyla ilgili etüdleri icra etmek. Türk halk müziği ses sisteminin (komalı sistemin) icrası.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 1.HAFTA Kabak kemanenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi Kabak kemanenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi | |||
2 | Kabak kemanede ikinci tel La teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 29-30) Kabak Kemanede birinci tel Re teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 30-31) | |||
3 | Kabak kemanede üçüncü tel Re teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss.32-33) Kabak kemanede dördüncü tel La teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss.33-34) | |||
4 | QUİZ | |||
5 | Si perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 39-40 | |||
6 | Do perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 41-43) | |||
7 | QUİZ | |||
8 | Re perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 43-45) Mi perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 45-47 | |||
9 | Mi perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 45-47) Fa perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 48-49) | |||
10 | Learning the mi-percussion (Pumpkin Violin Method, pp. 45-47) Learning the Fa curtain (Pumpkin Violin Method, pp. 48-49) | |||
11 | Sol perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 50-51 QUİZ | |||
12 | QUİZ | |||
13 | Oktav La perdesinin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 53-54) Tam dizi çalışmaları (ss. 55) | |||
14 | Tam dizi çalışmaları (ss. 55) QUİZ | |||
15 | 1. Dönemin Genel Tekrarı | |||
16 | FİNAL HAFTASI |
Özgür Çelik, Kabak Kemane Metodu 1
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 |