GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH119 KABAK KEMANE I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin; Geleneksel Türk Halk Müziği’nin her alanında, kabak kemaneyi, bilgi ve beceriyle donatılmış bir şekilde icra edebilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Özgür Çelik, Öğr. Gör. Aycan Özdemir


1 Boş teller üzerinde yay çalışmaları
2 Telden tele geçiş çalışmaları
3 Naturel seslerin La teli (ikinici tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
4 Naturel seslerin Re teli (birinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
5 Naturel seslerin Re teli (üçüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
6 Naturel seslerin La teli (dördüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
7 Dört tel üzerinde ilgili etüdleri çalabilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Kabak kemanede boş telde yay çalışmaları. Naturel seslerin klavye üzerinde seslendirmeye başlamak ve konuyla ilgili etüdleri icra etmek. Türk halk müziği ses sisteminin (komalı sistemin) icrası.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1.HAFTA Kabak kemanenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi Kabak kemanenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi
2 Kabak kemanede ikinci tel La teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 29-30) Kabak Kemanede birinci tel Re teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 30-31)
3 Kabak kemanede üçüncü tel Re teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss.32-33) Kabak kemanede dördüncü tel La teli üzerinde yay çalışmaları (Kabak Kemane Metodu 1, ss.33-34)
4 QUİZ
5 Si perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 39-40
6 Do perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 41-43)
7 QUİZ
8 Re perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 43-45) Mi perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 45-47
9 Mi perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 45-47) Fa perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 48-49)
10 Learning the mi-percussion (Pumpkin Violin Method, pp. 45-47) Learning the Fa curtain (Pumpkin Violin Method, pp. 48-49)
11 Sol perdesisin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu, ss. 50-51 QUİZ
12 QUİZ
13 Oktav La perdesinin öğrenilmesi (Kabak Kemane Metodu 1, ss. 53-54) Tam dizi çalışmaları (ss. 55)
14 Tam dizi çalışmaları (ss. 55) QUİZ
15 1. Dönemin Genel Tekrarı
16 FİNAL HAFTASI

Özgür Çelik, Kabak Kemane Metodu 1



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 14 3 42
Final Sınavı 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 3 14 42
Gözlem 14 1 14
Gösterme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 4 4
ÖÇ 2 3 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 4 3 3 3
ÖÇ 6 4 3 2
ÖÇ 7 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek