Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
716001092009 | SCHREIBFERTIGKEIT I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, yazılı olarak yapılan alıştırmalar yoluyla Almanca dil yapısı ve sözdizimini ele alarak öğrencilerin yazı becerisinin ve sözcük dağarcığının genişletilmesi amaçlanmaktadır. Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imla kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, öykü, eleştiri, roman, vb.), resmi yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri gibi konular bu derste işlenecektir.
Dr. Nilgün YÜCE
1 | Düşüncelerini metne dönüştürebilme yeteneği kazandırma |
2 | Farklı metin türlerinde metin oluşturabilme |
3 | Öğrenciler kendilerini yazılı olarak Almancanın kurallarına uygun ve hatasız bir şekilde ifade edebilmeleri |
4 | Yazılı bir metni başka bir metin türüne dönüştürebilme yeteneği kazandırma |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bilim alanı olarak metin dilbilim. Söz sanatlarını tanımlama. Yazılı bir metnin yapısı ve özelliği.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı | ||
2 | Yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar | ||
3 | Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, onunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni) | ||
4 | Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri | ||
5 | Metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, bilgisellik, metinler arası ilişkiler | ||
6 | Yazılı anlatım teknikleri ve yaklaşımlar | ||
7 | Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici ve yazınsal metinler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Yazılı metinlerin işlevlerine göre ayırma | ||
10 | Bilim alanı olarak metin dilbilimin ve alt alanlarının tanımlanması. | ||
11 | Bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde uygulamalar | ||
12 | Kullanmalık ve yazınsal metinlerin özellikleri ve onların çözümlenmesi | ||
13 | Bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | ||
14 | Öğrencilerin yazılı bir metni seçip bir sunum hazırlaması | ||
15 | Öğrencilerin yazılı bir metni seçip bir sunum hazırlaması | ||
16 | Final Sınavı |
Ali Yakıcı, vd., (2004), Türkçe I: Yazılı Anlatım, Ankara: Bilge Yayınları; Gündüz Şerif, Osman Aktaş,(2005), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Akçağ Yayınları; Şükrü Haluk Akalın vd., (2005), TDK Yazım Kılavuzu, Ankara: TDK Yayınları. YARDIMCI KİTAPLAR: V. Jo Glotz-Kastanis/Doris Tippmann „Sprechen, Schreiben, Mitreden, Athen 2002
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 4 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |