Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bİİ322TTTII | TÜRK TASAVVUF TARİHİ II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin tasavvufun edebiyat, sanat, müzik ve toplum üzerindeki etkilerini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Nuriye İnci
1 | Tasavvufun Temel Kavramlarını Anlamak: Öğrenciler, tasavvufun temel kavramlarını ve felsefesini öğrenirler. 2. Edebiyat Üzerindeki Etkilerini İncelemek: Tasavvufun Divan, Halk ve Tekke edebiyatındaki yerini ve etkilerini keşfederler. 3.Tarihsel ve Kültürel Bağlamda Değerlendirmek: Tasavvufun Osmanlı dönemi ve modern dönemdeki sosyal ve kültürel etkilerini analiz ederler. 4.Sanat ve Müzik Üzerindeki Etkilerini Anlamak: Tasavvufun sanat ve müzik üzerindeki yansımalarını incelerler. 5.Ahlaki ve Etik Öğretileri Kavramak: Tasavvufun ahlaki ve etik değerlerini öğrenirler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, tasavvufun tarihsel gelişimini, edebiyat, sanat ve toplum üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, tasavvufun temel kavramlarını, önemli şahsiyetlerini ve tarikatlarını öğrenirken, aynı zamanda tasavvufun modern dönemdeki yansımalarını ve eleştirilerini de değerlendireceklerdir. Ders, hem teorik bilgi hem de eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "1. Hafta: Giriş ve Dersin Tanıtımı Dersin amacı, öğrenme çıktıları ve kaynaklar | Yüz yüze | |
2 | 2. Hafta: Şeyh Edebali ve Osmanlı’nın Kuruluşu Şeyh Edebali’nin Osmanlı Devleti’nin kuruluşundaki rolü | ||
3 | 3. Hafta: Hacı Bayram-ı Veli ve Bayramîlik Hacı Bayram-ı Veli’nin hayatı ve Bayramîlik tarikatı | ||
4 | 4. Hafta: Tasavvufun Divan Edebiyatına Etkisi Divan edebiyatında tasavvufun yeri | ||
5 | 5. Hafta: Tasavvufun Halk Edebiyatına Etkisi Halk edebiyatında tasavvufun yeri | ||
6 | 6. Hafta: Tekke Edebiyatı Tekke edebiyatının özellikleri ve önemli eserleri | ||
7 | 7. Hafta: Vahdet-i Vücud (Birlik Felsefesi) Vahdet-i Vücud kavramı ve İbn Arabi | ||
8 | 8. Hafta: Vize Sınavı | ||
9 | 9. Hafta: Tasavvuf ve Mistisizm Tasavvufun mistik boyutları | ||
10 | 10. Hafta: Tasavvufun Ahlaki ve Etik Öğretileri Tasavvufun ahlaki ve etik değerleri | ||
11 | 11. Hafta: Tasavvufun Osmanlı Toplumundaki Yeri Osmanlı döneminde tasavvufun sosyal ve kültürel etkileri | ||
12 | 12. Hafta: Tasavvufun Sanat ve Müziğe Etkisi Tasavvufun sanat ve müzik üzerindeki etkileri | ||
13 | 13. Hafta: Tasavvufun Modern Dönemdeki Yansımaları Modern dönemde tasavvuf hareketleri | ||
14 | 14. Hafta: Tasavvufun Günümüzdeki Etkileri Günümüzde tasavvufun sosyal ve kültürel etkileri | ||
15 | Tasavvufun Eleştirileri ve Tartışmalar Tasavvufun eleştirileri ve tartışmalı konular | ||
16 | Final sınavı |
"Ahmet Cahid Haksever, Tasavvuf Anlama Kılavuzu Ahmet Cahid Haksever, Sosyal Bilimlerde Disiplinlerarası Çalışmanın İmkanı: Tasavvuf Örneği Kaplan Üstüner, XIV. ve XV. Yüzyıl Divanlarında Tasavvuf Mehmet Ali Yolcu, Tekke-Tasavvuf Edebiyatı Mustafa Tahralı, Tasavvuf ve Genel Mânâda Mistisizm Arasındaki Farklar Nelerdir? Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü Mehmet Halil Oryan, Hacı Bayram-ı Velî, Mustafa Kara, Türk Tasavvuf Tarihi. "
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | 4 |