GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3403004142021 İSPANYOLCA-VIII Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğrenciye, temel İspanyolca bilgisini vermeyi ve öğrencinin İspanyol dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel İspanyolca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İspanyol kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İspanyolca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir.


Esra AYDEMİR


1 İspanyolca başlangıç seviyesindeki konuşma becerisine ulaşmak İspnayolca Dilindeki temel gramer yapısını kavramak

Birinci Öğretim



[Yok]


İspanyolca ve İspanyol kültürü hakkında genel bilgiler. Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri, kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar. İsimlerin cinsiyetleri ve sayılar, İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları. Belirtili harfitarifler/artikeller/takılar. Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler. Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu. İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri. Şahıs zamirleri. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(ser/estar) fiili, olumsuz ve soru biçimi. Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(tener) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İspanyol dili hakkında genel bilgiler, alfabe, günlük temel selamlaşma kalıpları, tanışma cümlecikleri, (ad, soyad, uyruk, meslek sorma-cevap verme), sayılar
2 Tanışma cümleleriyle pratikler yapma, dinleme
3 Geniş Zaman düzenli fillerin çekimi, cümle kurma, sayılar
4 Sıklıkla kullanılan yer-yön edatları ve özneler, zamirler. Pratik olarak genel tekrar
5 Yer-yön ifade etme, edatlar, yer tarif etme, belgisiz sıfatlar, belgisiz soru zamirleri ve sıfatları, var/yok.
6 Tercih etmek/ etmemek fiiliyle ifade etmek, alışveriş yapmak, fiyat sormak
7 Yüksek sayılar, Gitmek fiilinin çekimi, renkler, zorunluluk ifade etmek, işaret sıfatları
8 Fiziki özellikler ve karakter hakkında konuşmak, hobi ve ilgi alanları hakkında konuşmak, iyelik zamirleri, aile ağacı
9 Geniş zamanda düzensiz fiilerin geniş zamanda çekimi, saatler, haftanın günleri.
10 Restoran diyalogları, sipariş etmek, yiyecek sebze-meyve isimleri, koymak, getirmek fiillerinin çekimleri, İspanyol Mutfağı hakkında genel bilgi
11 Cadde ve semtleri tanımlamak, yer yön tarif etmek, kurum ve kuruluşların adları, azlık-çokluk kavramı
12 Ünite genel tekrar. Anlaşılmayan yerler, alıştırmalar, Soru-cevap, sözlü ve yazılı pratik, dinleme, ödev kontrolü, slaytlarla sunumlar.
13 Soru-cevap, sözlü ve yazılı pratik, dinleme, slaytlarla sunumlar,

Nuevo Ven 1 Libro del Alumno Nuevo Ven 1 Libro de Ejercicios Nuevo Ven 1 Audio Aula Internacional 1 Lİbro del Alumno Ders öğretmeni tarafından hazırlanan derleme materyaller



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 15 1 15
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 20 2 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 141

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 2 2 5 1 3 2 1 1 4 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek