Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3403004142021 | İSPANYOLCA-VIII | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrenciye, temel İspanyolca bilgisini vermeyi ve öğrencinin İspanyol dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel İspanyolca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İspanyol kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İspanyolca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir.
Esra AYDEMİR
1 | İspanyolca başlangıç seviyesindeki konuşma becerisine ulaşmak İspnayolca Dilindeki temel gramer yapısını kavramak |
Birinci Öğretim
[Yok]
İspanyolca ve İspanyol kültürü hakkında genel bilgiler. Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri, kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar. İsimlerin cinsiyetleri ve sayılar, İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları. Belirtili harfitarifler/artikeller/takılar. Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler. Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu. İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri. Şahıs zamirleri. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(ser/estar) fiili, olumsuz ve soru biçimi. Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(tener) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İspanyol dili hakkında genel bilgiler, alfabe, günlük temel selamlaşma kalıpları, tanışma cümlecikleri, (ad, soyad, uyruk, meslek sorma-cevap verme), sayılar | ||
2 | Tanışma cümleleriyle pratikler yapma, dinleme | ||
3 | Geniş Zaman düzenli fillerin çekimi, cümle kurma, sayılar | ||
4 | Sıklıkla kullanılan yer-yön edatları ve özneler, zamirler. Pratik olarak genel tekrar | ||
5 | Yer-yön ifade etme, edatlar, yer tarif etme, belgisiz sıfatlar, belgisiz soru zamirleri ve sıfatları, var/yok. | ||
6 | Tercih etmek/ etmemek fiiliyle ifade etmek, alışveriş yapmak, fiyat sormak | ||
7 | Yüksek sayılar, Gitmek fiilinin çekimi, renkler, zorunluluk ifade etmek, işaret sıfatları | ||
8 | Fiziki özellikler ve karakter hakkında konuşmak, hobi ve ilgi alanları hakkında konuşmak, iyelik zamirleri, aile ağacı | ||
9 | Geniş zamanda düzensiz fiilerin geniş zamanda çekimi, saatler, haftanın günleri. | ||
10 | Restoran diyalogları, sipariş etmek, yiyecek sebze-meyve isimleri, koymak, getirmek fiillerinin çekimleri, İspanyol Mutfağı hakkında genel bilgi | ||
11 | Cadde ve semtleri tanımlamak, yer yön tarif etmek, kurum ve kuruluşların adları, azlık-çokluk kavramı | ||
12 | Ünite genel tekrar. Anlaşılmayan yerler, alıştırmalar, Soru-cevap, sözlü ve yazılı pratik, dinleme, ödev kontrolü, slaytlarla sunumlar. | ||
13 | Soru-cevap, sözlü ve yazılı pratik, dinleme, slaytlarla sunumlar, |
Nuevo Ven 1 Libro del Alumno Nuevo Ven 1 Libro de Ejercicios Nuevo Ven 1 Audio Aula Internacional 1 Lİbro del Alumno Ders öğretmeni tarafından hazırlanan derleme materyaller
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 |