GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3403003112021 İTALYANCA-V Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğrenciye, temel italyanca bilgisini vermeyi ve öğrencinin italyan dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel italyanca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İtalyan kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İtalyanca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir. Turizm alanında kullanılacak İtalyanca kalıplarını öğrenmek dersin amaçlarındandır.


Doç. Dr. Elçin Doğan Gürbüzer


1 Farklı zamanları kullanarak bir olay örgüsünü anlatabilmek
2 Bir kenti genel hatlarıyla tanıtmak
3 Turizm ile ilgili kavramları İtalyanca ifade etmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Farklı zamanlarda olay örgüsü kurabilmek. Bir kenti tanıtmak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı, amacı ve işlenişi hakkında bilgi verme
2 "Presente" (geniş zaman) tekrar ve alıştırmalar
3 "Passato Prossimo" (geçmiş zaman) tekrar ve alıştırmalar
4 "Futuro semplice" (gelecek zaman) tekrar ve alıştımalar
5 Gelecek zamanın kullanım alanları. Plan, hipotez, öngörüş, söz verme.
6 "İmperfetto" zamanı ve kullanım alanları
7 Imperfetto ile ilgili araştırmalar
8 " Imperfetto" ve "passato prossimo" arasındaki fark
9 Vize Sınavı
10 Imperfetto zamanında yardımcı fiil kullanımı
11 "Il trapassato prossimo"
12 İtalyan sineması üzerine okuma ve yazma çalışmaları
13 Kompozisyon yazma ve tekrar
14 Final sınavı

Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1” Corso multimediale di lingua e civiltà italiana, Libro dello Studente, Livello elementare (A1-A2)” “; Roma: Edilingua, Marzo 2009. Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1-2 VIDEO Quaderno delle attività" , livello elementare, Roma: Edilingua, Aralık 2009. Nocchi, S. “Grammatica Pratica Della Lingua Italiana (A1/B2)” , Floransa: Alma Edizioni ,Giugno 2003. İşitsel ve Görsel Materyaller



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 5 1 5
Final Sınavı 5 1 5
Derse Katılım 15 1 15
Soru-Yanıt 20 1 20
Beyin Fırtınası 15 1 15
Rol Oynama / Dramatize Etme 15 1 15
Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 1 16
Ev Ödevi 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 3 3 2 5 2 3 3 4 2 2 2 1 2
ÖÇ 2 5 3 3 2 5 3 3 4 3 2 3 1 1 2
ÖÇ 3 5 4 3 2 5 3 3 4 4 2 2 1 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek