GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3403004552025 ENTREPRENEURSHIP Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, öğrencilerin girişimciliği yalnızca bir iş kurma süreci olarak değil, aynı zamanda fırsatları görme, yenilikçi çözümler geliştirme ve stratejik kararlar alma becerisi olarak kavramalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin farklı çevresel ve endüstriyel koşulları analiz ederek sürdürülebilir ve etik girişimcilik anlayışı geliştirmelerine katkıda bulunmayı hedefler.


Doç.Dr.Çağatay Tunçsiper


1 Girişimcilik sürecinin temel aşamalarını açıklayabilecek ve farklı girişimcilik türlerini ayırt edebilecektir.
2 Pazar büyüklüğü, müşteri keşfi ve PESTLE gibi çevresel analiz yöntemleriyle iş fikirlerini değerlendirebilecektir.
3 İş modeli tuvali ve değer önerisi tasarımı kullanarak sürdürülebilir iş modelleri geliştirebilecektir.
4 Finansal planlama, fiyatlandırma ve risk yönetimi konularında temel hesaplamalar yapabilecek ve yorumlayabilecektir.
5 Tartışma ve uygulamalar aracılığıyla yenilikçi ve etik bakış açısıyla girişimcilik fikirlerini geliştirebilecektir.

Birinci Öğretim



Yok


Ders kapsamında girişimcilik sürecinin aşamaları ele alınacaktır. Konular; yaratıcılık ve inovasyon, müşteri keşfi ve pazar analizi, PESTLE ve Porter’ın Beş Gücü gibi çevresel analiz yöntemleri, iş modeli ve değer önerisi geliştirme, yalın girişimcilik yaklaşımı, finansal planlama, fiyatlandırma stratejileri, risk yönetimi ve ölçekleme konularını içermektedir. Ayrıca, ders boyunca gerçekleştirilecek uygulamalar ve tartışmalar yoluyla kuramsal bilgiler desteklenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Girişimciliğe Giriş
2 Yaratıcılık ve İnovasyon
3 Müşteri Keşfi ve Segmentasyon
4 Pazar Büyüklüğü ve Talep Analizi
5 Makro Çevre Analizi: PESTLE
6 Endüstri Yapısı ve Rekabet
7 Büyüme Stratejileri
8 Ara Sınav
9 İş Modeli Geliştirme
10 Değer Önerisi ve Müşteri İlişkileri
11 Yalın Girişim ve Müşteri Geliştirme
12 Fiyatlandırma ve Ünite Ekonomisi
13 Kaynaklar, Ekip ve Hukuki Yapılar
14 Finansal Planlama ve Yatırım
15 Ölçekleme ve Risk Yönetimi
16 Final Sınavı

- Ries, Eric. (2022). Yalın Startup. İş Dünyası Kitapları. - Rajammamar, Raja. (2022). Kuantum Pazarlama. Nişantaşı Üniversitesi - Kotler, Philip. (2021). Pazarlama 5.0. Nişantaşı Üniversitesi Yayınları. - Kawasaki, Guy. (2016) Girişimcinin El Kitabı. Mediacat Yayıncılık - Alexander Ostervalder, Yves Pigneur. (2012). İş Modeli Üretimi. Optimist-İş-Yönetim Dizisi - Burns, Alvin; Bush, Ronald. (2015). Pazarlama Araştırması. Nobel Akademik Yayıncılık. - Ries, Eric. (2014). Yalın Yeni Girişim. Özyeğin Üniversitesi Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Uygulama/Pratik 1 10 10
Tartışma 1 14 14
Soru-Yanıt 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 1
ÖÇ 2 3 1
ÖÇ 3 3 1
ÖÇ 4 3 1
ÖÇ 5 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek