GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7601001042021 ÇOCUK GELİŞİMİ II Ders 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı; öğrencilerin, gelişimin insan yaşamındaki önemini anlamalarını, gelişim alanlarının karşılıklı ilişlisini kavramalarını, gelişimde temel kavramları bilmelerini, gelişim süreçlerini algılamaları ve çocuğun gereksinimleri ölçüsünde destekleyici programlar hazırlayabilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Zeynep DERE


1 Bilişsel gelişim ve gelişim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olacak
2 Çocukların gelişimsel değerlendirmesi ve destekleyici çalışmalar konusunda bilgi ve deneyim elde edeceklerdir.
3 Öğrenciler gelişime ilişkin temel kavramları öğrenirler
4 Çeşitli gelişim kuramlarını öğrenirler
5 Çocukların kazanmaları gereken kavram ve becerileri öğrenirler
6 Gelişimin bileşenlerini öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gelişimin insan yaşamındaki önemi, gelişim alanları, gelişim alanlarının karşılıklı ilişlisi, gelişimde temel kavramlar, gelişim süreçleri ve gelişimsel destek programı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Bilişsel gelişimde temel kavramlar
3 Bilişsel gelişimi etkileyen etmenler
4 Bilişsel gelişim süreçleri
5 Bilişsel gelişim süreçleri
6 Bilişsel Gelişim
7 Bilişsel Gelişim
8 Ara Sınav
9 İletişim ve Dil Gelişimi
10 Fiziksel Büyüme
11 Dil gelişimine yönelik kuramsal bakış açısı
12 Erken Dil Gelişimi Basamakları
13 Dilin Bileşenleri
14 Zihinsel gelişim ve dil gelişimi arasındaki ilişki
15 Dersin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Dere, Z. (2019). Bilişsel ve Dil Gelişim Becerilerinin Oyun Yoluyla Desteklenmesi. Erken çocukluk eğitiminde oyun içinde. (Ed: Hülya Gülay Ogelman). Eğiten Kitap, Ankara. Dere, Z. ve Tutkun, C. (2020). Bilişsel ve Dil Gelişimi. (Ed: Zarife Seçer). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Gülay-Ogelman, H. (2019). Gelişim Bağlamında Yaşamın İlk Yılları Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap, Ankara. Owens, R. (2001) Language Development: An Introduction. 5th Ed. Allyn and Bacon, MA. Paul, R. (1996) Language Disorders. Assessment and Evaluation: Infancy through adolescent, Mosby. Maviş,İ., ?Çocukta anlambilgisi gelişimi? Dil ve Kavram Gelişimi, ed. S.Topbaş, Böl.6, 106-123, Kök Yayınları, Ankara, 2005. Maviş,İ., ?Çocukta dil edinim kuramları? Dil ve Kavram Gelişimi, ed. S.Topbaş, Böl.3, 31-61, Kök Yayınları, Ankara, 2005. Turan, F., Akoğlu, G. (2011). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. BAYKOÇ, N. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yay.s. 335-359. Turan, F.(2012). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar , Metin E.N.(Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara. Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin; Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. Yüce Yayım, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 4 4 5 4 3 5 5 5 5 4 5 5 2
ÖÇ 2 4 3 5 5 5 5 5 3 5 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 3 3 4 4 5 4 5 5 4 2 4 5 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 4 3 4 5 4 4 5 4 2 3 4 3 4
ÖÇ 5 5 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 2 2
ÖÇ 6 3 4 5 5 5 3 4 5 5 5 5 4 5 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek