Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7601001042021 | ÇOCUK GELİŞİMİ II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilerin, gelişimin insan yaşamındaki önemini anlamalarını, gelişim alanlarının karşılıklı ilişlisini kavramalarını, gelişimde temel kavramları bilmelerini, gelişim süreçlerini algılamaları ve çocuğun gereksinimleri ölçüsünde destekleyici programlar hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Zeynep DERE
1 | Bilişsel gelişim ve gelişim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olacak |
2 | Çocukların gelişimsel değerlendirmesi ve destekleyici çalışmalar konusunda bilgi ve deneyim elde edeceklerdir. |
3 | Öğrenciler gelişime ilişkin temel kavramları öğrenirler |
4 | Çeşitli gelişim kuramlarını öğrenirler |
5 | Çocukların kazanmaları gereken kavram ve becerileri öğrenirler |
6 | Gelişimin bileşenlerini öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişimin insan yaşamındaki önemi, gelişim alanları, gelişim alanlarının karşılıklı ilişlisi, gelişimde temel kavramlar, gelişim süreçleri ve gelişimsel destek programı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar | ||
2 | Bilişsel gelişimde temel kavramlar | ||
3 | Bilişsel gelişimi etkileyen etmenler | ||
4 | Bilişsel gelişim süreçleri | ||
5 | Bilişsel gelişim süreçleri | ||
6 | Bilişsel Gelişim | ||
7 | Bilişsel Gelişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İletişim ve Dil Gelişimi | ||
10 | Fiziksel Büyüme | ||
11 | Dil gelişimine yönelik kuramsal bakış açısı | ||
12 | Erken Dil Gelişimi Basamakları | ||
13 | Dilin Bileşenleri | ||
14 | Zihinsel gelişim ve dil gelişimi arasındaki ilişki | ||
15 | Dersin Değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Dere, Z. (2019). Bilişsel ve Dil Gelişim Becerilerinin Oyun Yoluyla Desteklenmesi. Erken çocukluk eğitiminde oyun içinde. (Ed: Hülya Gülay Ogelman). Eğiten Kitap, Ankara. Dere, Z. ve Tutkun, C. (2020). Bilişsel ve Dil Gelişimi. (Ed: Zarife Seçer). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Gülay-Ogelman, H. (2019). Gelişim Bağlamında Yaşamın İlk Yılları Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap, Ankara. Owens, R. (2001) Language Development: An Introduction. 5th Ed. Allyn and Bacon, MA. Paul, R. (1996) Language Disorders. Assessment and Evaluation: Infancy through adolescent, Mosby. Maviş,İ., ?Çocukta anlambilgisi gelişimi? Dil ve Kavram Gelişimi, ed. S.Topbaş, Böl.6, 106-123, Kök Yayınları, Ankara, 2005. Maviş,İ., ?Çocukta dil edinim kuramları? Dil ve Kavram Gelişimi, ed. S.Topbaş, Böl.3, 31-61, Kök Yayınları, Ankara, 2005. Turan, F., Akoğlu, G. (2011). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. BAYKOÇ, N. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yay.s. 335-359. Turan, F.(2012). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar , Metin E.N.(Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara. Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin; Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. Yüce Yayım, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 |