GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7601001082021 SOSYOLOJİ Ders 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrenci ders süresince temel kuramların ve kuramcıların (Fonksiyonel, çatışmacı, sembolik etkileşimci) temel kavramları, içinde bulundukları tarihsel dönem paralelinde topluma ve bireye bakışlarını anlar.Her kuramın temsilcisinden hareketle kuramın tüm perspektiflerini anlayan öğrenciler, bu perspektifleri karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirir.


İlgili Öğretim Üyesi


1 Çağdaş sosyolojik kavram ve kuramları tanıma
2 Sosyolojik araştırmalarda çağdaş kavram ve kuramları kullanabilme
3 Çağdaş sosyolojik kuramlar aracılığıyla günümüz sosyal problemlerini anlayabilme ve çözümler üretebilme
4 Çağdaş ve klasik sosyolojik kuramlar arasındaki farkları kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


None


Bu derste başlangıçta fonksiyonalist, çatışmacı ve sembolik etkileşimci kuramların genel çerçevesi ortaya konulduktan sonra her bir çağdaş sosyoloji kuramının temel kabulleri ve bu kuramın temsilcisi olan bir kuramcı çerçevesinde ele alınmaktadır. Bu bağlamda her bir kuramcı, kuramın tartışıldığı derste, kişi, toplum ve kuramın doğasına ilişkin temel varsayımları çerçevesinde oluşturduğu model bağlamında incelenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kuramın ne olduğu ve neden gerekli olduğu tartışması
2 Çağdaş Sosyoloji Kuramlarına genel bir bakış
3 Eleştirel Teori-Frankfurt Okulu
4 Eleştirel Teori-Frankfurt Okulu temsilcilerinin kitaplarını incelemek
5 Dramaturji-E. Goffman
6 Dramaturji- Goffman kitaplarını incelemek
7 Ara sınav öncesi genel tekrar ve tartışmalar
8 Ara sınav
9 Yapılaşma Kuramı
10 Yapılaşma Kuramı (A. Giddens) kitapları incelemesi
11 Göstergebilim
12 Göstergebilim Kitap İncelemesi
13 Bireyselleşme ve Risk Toplumu
14 Bireyselleşme ve Risk Toplumu kitapları incelemesi
15 Genel bir değerlendirme
16 Final

Alan Swingewood, Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, Bilim ve Sanat Yayınları Margaret M.Polama, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Gündoğan Yayınları Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler, Sentez Yayınları Horkheimer&Adorno, Aydınlanmanın Diyalektiği H. Marcuse, Tek Boyutlu İnsan E. Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu E. Goffman, Damga E. Goffman, Tımarhaneler Saussure, Genel Dilbilim Yazıları Gottdiener, Postmodern Göstergeler A. Giddens, Toplumun kuruluşu A. Giddens, Sosyal teorinin temel problemleri A. Giddens, Modernite ve Bireysel Kimlik U. Beck, Risk Toplumu U. Beck& E. G. Beck, Aşkın Normal Kaosu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 3 3
ÖÇ 2 5 3 3 3
ÖÇ 3 5 3 3 3
ÖÇ 4 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek