Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7601003082021 | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Ders | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerinin, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısının, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirilmesidir.
Doç. Dr. Zeynep DERE
1 | Kaynaştırma eğitimini tanımlayabilme |
2 | Kaynaştırmanın gerekliliğini açıklayabilme |
3 | Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabilme |
4 | Kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek içeriğini kavrayabilme |
5 | Okulöncesi dönem kaynaştırma eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler. | ||
2 | Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri. | ||
3 | Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler. | ||
4 | Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi. | ||
5 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama. | ||
6 | Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi. | ||
7 | Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tüm hizmet planının oluşturulması. | ||
10 | Öğretim uyarlamaları. | ||
11 | Sınıfta davranış kontrolü | ||
12 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. | ||
13 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. | ||
14 | Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi. | ||
15 | Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımı. | ||
16 | Final sınavı |
Mastropieri, M.M. ve Scruggs, T.E. (2016). Kaynaştırma Sınıfı - Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler Sucuoğlu, B ve Bakkaloğlu, H. (2016). Okul Öncesinde Kaynaştırma, Kök Yayıncılık Sucuoğlu,B.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Akçamete,G.(2009)Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 9 | 27 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 |