GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7601003082021 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Ders 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerinin, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısının, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirilmesidir.


Doç. Dr. Zeynep DERE


1 Kaynaştırma eğitimini tanımlayabilme
2 Kaynaştırmanın gerekliliğini açıklayabilme
3 Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabilme
4 Kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek içeriğini kavrayabilme
5 Okulöncesi dönem kaynaştırma eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler.
2 Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri.
3 Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler.
4 Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi.
5 Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama.
6 Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi.
7 Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme.
8 Ara sınav
9 Tüm hizmet planının oluşturulması.
10 Öğretim uyarlamaları.
11 Sınıfta davranış kontrolü
12 Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
13 Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
14 Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi.
15 Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımı.
16 Final sınavı

Mastropieri, M.M. ve Scruggs, T.E. (2016). Kaynaştırma Sınıfı - Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler Sucuoğlu, B ve Bakkaloğlu, H. (2016). Okul Öncesinde Kaynaştırma, Kök Yayıncılık Sucuoğlu,B.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Akçamete,G.(2009)Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 7 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 9 27
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 3 2 2 1 1 2 1 1 3 2 3 2 2 2
ÖÇ 2 3 2 3 2 3 2 3 3 2 2 2 3 3 3 4
ÖÇ 3 2 3 2 3 4 4 3 3 2 3 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 2 3 2 1 2 3 3 3 3 3 3 3 2 2 1
ÖÇ 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5 4 3 1 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek