GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
501004872023 COMPUTER GRAPHICS Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


İngilizce


Temel dönüşümlerden gerçekçi kaplama tekniklerine kadar üç boyutlu ve vektörel grafikler ağırlıklı olarak bilgisayar grafiklerindeki temel kavramları öğretmek. Öğrencilere, verilen projelerle iki ve OpenGL gibi üç boyutlu grafik API'lerini ve kullanıcı arayüzlerini etkin kullanabilme yeteneğini kazandırmak. Hızlı ve kaliteli animasyon ve grafiklerin oluşturulmasında gerekli veri yapılarını etkin ve doğru bir şekilde tasarlayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak. Öğrencileri 2 & 3 boyutlu oyun programlama ile tanıştırmak.


Dr.


1 İki ve üç boyutlu bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarını, matematik ve yazılım altyapısını öğrenmek; üç boyutlu düşünme yeteneği kazanmak.
2 Günümüzde çok kullanılan grafik API’lerini kullanabilme yeteneği kazanmak. Projelerinde iki ve üç boyutlu grafikler içeren birer ürün yani grafik yazılımı (eğitim/simülasyon yazılımı veya oyun) geliştirebilmek.
3 Hızlı ve kaliteli animasyon ve grafiklerin oluşturulmasında gerekli veri yapılarını etkin ve doğru bir şekilde tasarlayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazanmak.
4 Bilgisayar grafikleri alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelmek; Bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilgisayar Grafiklerine Giriş, İki Boyutlu Dönüşümler, Java 2D, C# GDI+, Üç Boyutlu Nesnelerin Bilgisayarda Oluşturulması, Eğriler ve Eğrisel Yüzeyler, Üç Boyutlu Dönüşümler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Grafiklerine Giriş : Bilgisayar Grafikleri Kavramı. Bilgisayar Grafiklerinin Önemi. Grafik Yazılımları. Uygulama ve İş Alanları.
2 İki ve Üç Boyutlu Dönüşümler : Taşıma, Döndürme, Ölçeklendirme. Bileşik Dönüşümler. Dönüşüm Örnekleri.
3 İki Boyutlu Arayüzlerin Temelleri (GDI+ ve Java 2D) : Çizgi, Dikdörtgen, Elips, Çokgen ve Benzeri İki Boyutlu Şekillerin Çizdirilmesi. Çizim ve Dolgu Renkleri. Renk Geçişi. Eğri Çizimi. Dönüşüm İşlevleri.
4 Üç Boyutlu Grafik API’leri (OpenGL) : OpenGL Nedir? OpenGL’in Kurulumu. OpenGL Komut ve Sabit Yapısı. Koordinat Sistemi. Üç Boyutlu Görüntüleme. İki ve Üç Boyutlu Şekillerin Çizdirilmesi. Etkileşim (Fare ve Klavye ile). Animasyon. Matris Modları. Aydınlatma ve Güneş Sistemi Oluşturulması.
5 Üç Boyutlu Grafik API’leri (OpenGL Devam) : OpenGL Nedir? OpenGL’in Kurulumu. OpenGL Komut ve Sabit Yapısı. Koordinat Sistemi. Üç Boyutlu Görüntüleme. İki ve Üç Boyutlu Şekillerin Çizdirilmesi. Etkileşim (Fare ve Klavye ile). Animasyon. Matris Modları. Aydınlatma ve Güneş Sistemi Oluşturulması.
6 İki ve Üç Boyutlu Grafik Arayüzleri ile, Eğitim, Oyun ve Simülasyon Yazılımlarının Geliştirilmesi.
7 Spline Eğrileri ve Üç Boyutlu Görüntülemenin Matematiği.
8 Ara sınav
9 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları: Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
10 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları (Devam): Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
11 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları (Devam): Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
12 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları (Devam): Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
13 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları (Devam): Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
14 Öğrenci gruplarının Bilgisayar Grafikleri ile ilgili bir konuda 30’ar dk’lık sunumları (Devam): Film Efektleri, Grafik Kartları, Grafik Uygulama Yazılımlarının Tanıtımı, Fraktaller, Simülatörler, Görüntü İşleme, Mobil Oyunlar, Modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım, GIS, Oyun Motorları, Java 3D, DirectX, VRML, X3D, JOGL, …
15 Görünür Yüzeyleri Belirleme Yöntemleri. Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri. Işın İzleme. Bilgisayar Animasyonu.
16 Final Sınavı

Hearn, D., Baker, M.P., “Computer Graphics with OpenGL”, Third Edition, Prentice Hall, (2004). (Ders Kitabı) 1) Burger, P. and Gillies, D., 1989, Interactive Computer Graphics (Functional, Procedural and Device Level Methods), Addison Wesley, Great Britain, 504 p. 2) Foley, J.D., Dam, A., Feiner, S.K. ve Hughes, J.F., 1996, Computer Graphics Principles and Practice 2nd edition in C, AW, 1175 p. 3) Watt, A., 2000, 3D Computer Graphics, Third Edition, Addison-Wesley. 4) Woo, M., Neider, J., Davis, T., Shreiner, D., 1999, OpenGL Programming Guide, Third Edition, AW. 5) Hill, F. S., Computer Graphics Using OpenGL, 2nd Edition, PH, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 5 3 15
Proje Hazırlama 5 7 35
Seminer 1 8 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 4 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 3 4 2 3 3 2
ÖÇ 3 4 3 3 3 2
ÖÇ 4 4 4 3 3 2 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek