Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
501004162023 | BACK-END SOFTWARE DEVELOPMENT | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilerin web uygulamaları geliştirme doğrultusunda J2EE platformunun sunduğu temel teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu teknolojiler ile etkili ve esnek web tabanlı uygulamalar geliştirme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Özgün Yılmaz
1 | İstenen gereksinimleri karşılayabilecek web tabanlı uygulamalar geliştirebilme. |
2 | Web uygulamaları geliştirme teknolojilerini bütün olarak değerlendirebilme. |
3 | Yazılım geliştirme araçlarını web uygulamaları geliştirmede etkin olarak kullanabilme. |
4 | Esnek ve kolay değiştirilebilir web uygulamaları geliştirebilme. |
5 | Tasarım desenlerini web uygulamaları geliştirmede kullanabilme. |
6 | Web tabanlı karmaşık bilişim sistemlerini doğru teknolojileri yerinde kullanarak geliştirebilme. |
7 | Projeleri iyi belgeme ve sunma yeteneğini geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Web Uygulama Geliştirme Mimarisi ve J2EE Platformunun Tanıtımı. Ağ Programlama: TCP/IP ve Datagram Soketleri ile Programlama. Uzak Metot Çağrımı ve Java RMI. JDBC ile Veritabanı Erişimi. Bağlantı Havuzları. Java Servlet Teknolojisi. Java Server Pages. Java Server Faces. Java Persistence API (JPA) ile Veritabanı Erişimi. Enterprise Java Beans (EJB) Teknolojisine Genel Bakış. Spring Çerçevesine Genel Bakış.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı: Dersin kapsamı, kural ve gerekleri, Genel Kavramlar. Threadler | ||
2 | Ağ Programlama: Java Ortamında TCP/IP Soketleri ile İletişim. | ||
3 | Ağ Programlama: Java Ortamında Datagram Soketleri ile İletişim. Soket ve Datagramlar ile Geliştirilmiş Bütünleşik Bir Uygulamanın Tanıtımı. | ||
4 | Uzak Metot Çağrımı: Java Remote Method Invocation (RMI) API ile Programlama. | ||
5 | J2EE (Java 2 Enterprise Edition) Platformunun tanıtımı: 3 Katmanlı Web Uygulama Geliştirme Mimarileri, J2EE Ortamı, Geliştirme Rolleri. | ||
6 | Java Servlet Teknolojisi: Java Servlet İle Sunucu Tarafı Programlama. İstek ve Yanıt Başlıkları. Çerezler ve Oturum İzleme | ||
7 | Java Server Pages: Betimleme Elemanları, Direktifler, JSP Sayfasından “Bean” Kullanma. Java Server Pages: Servlet ve JSP Teknolojilerinin Birlikte Kullanımı. MVC Deseni ile Uyumlu Bütünleşik Bir Uygulamanın Tanıtımı. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Spring Framework: Spring Çerçevesi ve Mimarisi Tanıtımı. | ||
10 | Core Spring, Dependency Injection, Inversion of Control | ||
11 | Spring Bean Scopes, Annotations, Autowiring | ||
12 | Spring Web MVC, CRUD uygulaması | ||
13 | Spring Boot, Spring REST API, Mikroservisler | ||
14 | JAX-RS ve Jersey API'ye giriş ve temel kavramlar | ||
15 | Bilgisayar başında proje kontrolü ve projelerin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
1. Deitel & Deitel, Java How to Program, Pearson. 2. Spring Framework Documentation, https://docs.spring.io/spring-framework/reference/index.html 3. Hall, M., “Core Servlets and Java Server Pages”, Prentice-Hall, Inc. 4. Heffelfinger, D. R., “Java EE 6 Development with NetBeans 7”, Packt Publishing, 2011. 5. Oracle, J2EE 8 Tutorial.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 |