Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
504002102023 | FLUID MECHANICS | Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Akışkanlar mekaniği gıda mühendisliğinin işlemlerinin tümünde yer alan momentum aktarımının temel prensipleri içerir. Akışkanlar ve akışkanların bulunduğu sistemler mühendislik yaklaşımı ile incelenmektedir. Bu derste öğrencilerin akışkanlar mekaniği konusundaki temel bilgileri öğrenmesi ve problemler çözerek bu bilgilerini gerçek sistemler üzerinde uygulamaları hedeflenmiştir
Prof Dr. Filiz İÇİER
1 | Akışkanlar mekaniğinin statik ve dinamik durumlarını ayırt edebilmeyi öğrenme |
2 | Momentum aktarımının temel prensipleri konusunda bilgi sahibi olma |
3 | Matematik ve fizik derslerinde edinilen kazanımları da kullanarak, sentezleyici, çözümleyici olma yeteneğini kazanma |
4 | Akışkanların ve akış tiplerinin sınıflandırılmasını öğrenme |
5 | Kütle, enerji ve momentum denkliklerini kurabilme ve birbirleri arasındaki analojiyi kavrayabilme |
6 | Verilen bir akışkan hattı için tasarım, analiz, çözümleme ve yorumlama yapabilme |
7 | Akışkan hatlarında önemli olan boru, pompa, bağlantı elemanları ve akışölçerler gibi teçhizatların tasarım sırasında seçimlerinde hijyen, enerji ve çevre açısından da önemli olan hususları kavrayabilme |
8 | Katıların akışkan içindeki hareketini inceleyebilme |
9 | Problemleri bilgisayar programı destekli çözebilme ve sonuçları görsel olarak sunabilme yeteneğinin kazanılması |
Birinci Öğretim
Kütle ve Enerji Denklikleri (önerilen) Matematik I, II, III (önerilen)
yok
Akışkanlar mekaniği dersi, akışkanlar statiği ve akışkanlar dinamiği olarak iki ana bölümde işlenmektedir. Akışkanlar statiği bölümünde durgun haldeki akışkanın özellikleri ve davranışı, akışkanlar dinamiği bölümünde ise hareket halindeki akışkanın davranışı ve çevreyle etkileşimi öğretilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | ||
2 | Akışkan Statiğine Giriş; Basınç, Manometreler ve Ayırıcılar | ||
3 | Akışkan Statiği; Hidrostatik kuvvet | ||
4 | Genel Transport Denklemi, Akışkanların Sınıflandırılması | ||
5 | Kütle Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | ||
6 | Enerji Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | ||
7 | Momentum Denklikleri-kararlı ve kararsız hal | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Borular İçinde Akış | ||
10 | Borular İçinde Akış; Enerji Kayıpları, Pompalama Sistemleri | ||
11 | Pompa Seçimi, Boyut Analizi | ||
12 | Katı Cisimler Üzerinden Akış | ||
13 | Katı ve Akışkan Yatak | ||
14 | Akış Ölçerler Konu ile ilgili soru çözümleri, | ||
15 | Öğrenci Sunumları (Ödev 5) ve Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: 1. Çengel, Y.A., Turner, R.H., 2008. Fundamentals of Thermal-Fluid Sciences, 3rd Ed., McGraw-Hill Inc., USA 2. Geankoplis, C.J., 2003. Transport Processes and Seperation Process Principles, 4th Ed., Prentice Hall, USA YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Çengel, Y.A., Cimbala, J.M., 2008. Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları (Çeviri Editörü: Tahsin Engin), Güven Kitabevi, İzmir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 5 |