Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
509001122010 | ORGANIC CHEMISTRY | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Biyomühendislik öğrencilerine temel fonksiyonel grupları tanıtmak, Fonksiyonel grupların reaktifliklerini biyosistemler ve özellikle enzim aktif merkezleriyle bağlantılı olarak vermek, Öğrencilere eğik oklarla tepkime mekanizması yazabilme ve enzim aktif merkezindeki eğik oklarla verilmiş bir mekanizmayı yorumlayabilme becerilerini kazandırmak, Genel reaksiyon mekanizmalarını(SN1, SN2, E1,E2 vb) ve farklarını öğretmek, Stereokimya konusunu biyosistemlerdeki önemiyle bağlantılı olarak ayrıntılı biçimde kavratmak, Organik molekülleri IUPAC sistemiyle adlandırma becerisi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İsmail Hakkı AKGÜN
1 | Organik moleküllerin IUPAC isimlerini verebilme. Organik moleküllerin pKa değerlerinin önemini ve kullanımını kavrama |
2 | Fonksiyonel grupları bilme ve biyolojik önemlerini kavrayabilme. |
3 | Reaksiyon mekanizmalarını belirleme, eğik oklarla mekanizma yazabilme ve yazılmış bir mekanizmayı yorumlayabilme |
4 | Biyomoleküllerdeki fonksiyonel grupları ve reaktifliklerini kavrayabilme. Enzim aktif merkezlerinde gelişen genel reaksiyon mekanizmalarını ayırt edebilme, yorumlayabilme |
5 | Organik molekülleri üç boyutlu olarak kavrayabilme, çizebilme, yorumlayabilme. Kirallik kavramını organik moleküller ve biyomoleküller üzerinden tanımlayabilme ve yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Organik moleküllerin adlandırılmadı, organik moleküllerin asit-baz olarak davranışları, izomerlik, stereokimya, genel reaksiyon mekanizmaları, eğik okların kullanımı, alkanlar, alkenler, alkinler, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, ketonlar, karboksilli asitler, aminler v.b. organik moleküllerin tanıltılması genel reaksiyonları, reaktiflikleri ve bu fonksiyonel grupların biyosistemlerde, enzim aktif merkezlerindeki önemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Organik Bileşikler, Özellikleri, Gruplandırılmaları, İki ve Üç Boyutlu Yapılarının Kavranması, Fonksiyonel Gruplar, Özellikleri, Adlandırmaları | Rehberli soru çözümü | ||
2 | Organik Bileşiklerin Adlandırılması, Adlandırma ile İlgili Örnekler | Rehberli soru çözümü | ||
3 | Organik Bileşiklerin Adlandırılması, Adlandırma ile İlgili Örnekler | Rehberli soru çözümü | ||
4 | Organik Bileşiklerin Asitlik ve Bazlık Kavramı, Elektrofil, Nükleofil Kavramları, Rezonans Yapılar | Rehberli soru çözümü | ||
5 | Alkanlar, konformerler, konformer enerji arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve izomerler | Rehberli soru çözümü | ||
6 | Stereokimya, kavramlar adlandırma ve örnekler | Rehberli soru çözümü | ||
7 | Ara sınav | |||
8 | Nükleofilik yer değiştime reaksiyonları ve alkil halojenürler. Nükleofilik yer değiştirme reaksiyonlarının biyosistemlerdeki örnekleri | Rehberli soru çözümü | ||
9 | Nükleofilik yer değiştime reaksiyonları ve alkil halojenürler. Nükleofilik yer değiştirme reaksiyonlarının biyosistemlerdeki örnekleri | Rehberli soru çözümü | ||
10 | Eliminasyon reaksiyonları, alkenlerin, alkinlerin eldesi ve özellikleri, biyosistemlerdeki örnekleri | Rehberli soru çözümü | ||
11 | Eliminasyon reaksiyonları, alkenlerin, alkinlerin eldesi ve özellikleri, biyosistemlerdeki örnekleri | Rehberli soru çözümü | ||
12 | Katılma reaksiyonları, alkoller ve alkollerin eldesi, biyosistemlerdeki örnekleri | Rehberli soru çözümü | ||
13 | Aromatik bileşikler, aromatik bileşiklerin belirlenmesi, genel tepkime mekanizmaları, reaktiflikleri ve biyosistemlerdeki önemleri | Rehberli soru çözümü | ||
14 | Organik moleküllerde yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları, Aldehitler, karboksilli asitler, ketonların eldelesi ve genel özellikleri ve aminler | Rehberli soru çözümü | ||
15 | Organik moleküllerde yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları, Aldehitler, karboksilli asitler, ketonların eldelesi ve genel özellikleri ve aminler | Rehberli soru çözümü | ||
16 | Final |
Solomon, T. W. G. ‘Organic Chemistry’ 9th edition, John Wiley & Sons Inc., Organic Chemistry with a Biological Emphasis, Volume - 1 Organic Chemistry with a Biological Emphasis, Volume - 2 Seyhan Eğe. ‘Organic Chemistry: Structure and Reactivity’ Houghton Mifflin Comp. Ders Notu : Gülseren Pekin, ‘Biyomühendisler için Organik Kimya’ 2010
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |