GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2804001082022 KONUŞMA BİLİMİNE GİRİŞ Ders 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları ile iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının tanım, sınıflandırma ve etiyolojilerinin öğretilmesi amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Pelin PİŞTAV AKMEŞE


1 Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılmasını tanımlar
2 Solunum, fonasyon, rezonans ve sesletim ile ilişkili anatomik yapıları ve yapıların işlevlerini inceleyebilecektir.
3 Normal dil gelişimini tanımlar
4 Gelişimsel dil bozukluğu ve özel gereksinimli bireylerde dil ve konuşma bozukluklarını açıklayabilecektir.
5 Konuşma sesi bozuklukları, edinilmiş dil bozuklukları, akıcılık bozuklukları, ses bozuklukları ve rezonans bozukluklarını tanımlayabilecektir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu derste: Dil ve konuşma terapisti kimdir? Multidisipliner calışılması gereken meslekler, calışma alanları, iletişim kavramı, iletişim dil ve konuşma bağıntısı, dilin ozellikleri ve bileşenleri, normal dil gelişimi. dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri, cocukluk cağı dil bozuklukları tanım ve genel bilgiler, konuşma sesi bozukları tanım ve genel bilgiler, akıcılık bozukları tanım ve genel bilgiler, edinilmiş dil bozuklukları tanım ve genel bilgiler, motor konuşma bozuklukları tanım ve genel bilgiler, rezonans bozuklukları tanım ve genel bilgiler konularını icermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dil, konuşma, iletişim kavramları
2 Dilin bileşenleri
3 Konuşmanın bileşenleri
4 Davranışçı Model
5 Doğuştancı Model
6 Doğuştancılık ve davranışçılık kuramları
7 Piaget ve Bilişsel Gelişim Kuramı
8 Ara sınav
9 Vygotsky ve Sosyokültürel Kuram
10 Fonolojik gelişim
11 Morfoloji ve sentaks gelişimi
12 Semantik gelişim ve Pragmatik gelişim
13 İşitme engelli bireylerin dil ve konuşma değerlendirmesinde ve müdahalesinde ekip yaklaşımı
14 Dil ve konuşma bozuklukları
15 Final Sınavı

1.Diagnosis:in speech-language pathology, Tomblin, B.J., Morris, H.L., Singular/Thomson Learning, 2000 2. Speech and Language impairments in children: causes, characteristics, intervention and outcome, East Sussex : Psychology Press, 2001 3. Counselling Skills for speech-language pathologists and audiologists, Flasher, L.V., Fogl, P.L, Thomson Delmar Learning, 2004



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 4
ÖÇ 4 4 4 5 4
ÖÇ 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek