Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2804001082022 | KONUŞMA BİLİMİNE GİRİŞ | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları ile iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının tanım, sınıflandırma ve etiyolojilerinin öğretilmesi amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Pelin PİŞTAV AKMEŞE
1 | Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılmasını tanımlar |
2 | Solunum, fonasyon, rezonans ve sesletim ile ilişkili anatomik yapıları ve yapıların işlevlerini inceleyebilecektir. |
3 | Normal dil gelişimini tanımlar |
4 | Gelişimsel dil bozukluğu ve özel gereksinimli bireylerde dil ve konuşma bozukluklarını açıklayabilecektir. |
5 | Konuşma sesi bozuklukları, edinilmiş dil bozuklukları, akıcılık bozuklukları, ses bozuklukları ve rezonans bozukluklarını tanımlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste: Dil ve konuşma terapisti kimdir? Multidisipliner calışılması gereken meslekler, calışma alanları, iletişim kavramı, iletişim dil ve konuşma bağıntısı, dilin ozellikleri ve bileşenleri, normal dil gelişimi. dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri, cocukluk cağı dil bozuklukları tanım ve genel bilgiler, konuşma sesi bozukları tanım ve genel bilgiler, akıcılık bozukları tanım ve genel bilgiler, edinilmiş dil bozuklukları tanım ve genel bilgiler, motor konuşma bozuklukları tanım ve genel bilgiler, rezonans bozuklukları tanım ve genel bilgiler konularını icermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dil, konuşma, iletişim kavramları | ||
2 | Dilin bileşenleri | ||
3 | Konuşmanın bileşenleri | ||
4 | Davranışçı Model | ||
5 | Doğuştancı Model | ||
6 | Doğuştancılık ve davranışçılık kuramları | ||
7 | Piaget ve Bilişsel Gelişim Kuramı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Vygotsky ve Sosyokültürel Kuram | ||
10 | Fonolojik gelişim | ||
11 | Morfoloji ve sentaks gelişimi | ||
12 | Semantik gelişim ve Pragmatik gelişim | ||
13 | İşitme engelli bireylerin dil ve konuşma değerlendirmesinde ve müdahalesinde ekip yaklaşımı | ||
14 | Dil ve konuşma bozuklukları | ||
15 | Final Sınavı |
1.Diagnosis:in speech-language pathology, Tomblin, B.J., Morris, H.L., Singular/Thomson Learning, 2000 2. Speech and Language impairments in children: causes, characteristics, intervention and outcome, East Sussex : Psychology Press, 2001 3. Counselling Skills for speech-language pathologists and audiologists, Flasher, L.V., Fogl, P.L, Thomson Delmar Learning, 2004
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |