Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3302003292025 | ENDÜSTRİYEL TASARIMDA MARKA YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, marka, markalama ve marka değeri kavramlarına ilişkin anlayış yaratmak, uygun marka mesaj ve medya stratejileri geliştirecek ve ilgili araçları tanımlayıp marka performansını değerlendirebilecek düzeyde bilgi oluşturmaktır. Ayrıca pazarlama iletişiminin tüm diğer marka mesajları ile bütünleştirilmesi gereken interaktif bir süreç olduğuna ilişkin anlayış yaratmak da hedeflenmektedir
1 | Marka, markalama ve marka değeri kavramları tanımlayabilmek |
2 | Marka stratejisi geliştirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Marka, markalama ve marka değeri kavramları, Marka mesajları ve medya stratejileri geliştirme, Stratejik marka yönetimi süreci, uygun araçları tanımlama, marka performansını değerlendirme konuları işlenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tüketim Toplumu | |||
2 | Tüketim Kültürü-Tüketim Toplumu | |||
3 | Marka Yönetimi ve Marka Kültürü Yaratmak | |||
4 | Marka Konumlandırma ve Marka Değeri | |||
5 | Marka Elemanları ve Marka Sadakati | |||
6 | Marka Değeri Geliştirmek için Pazarlama Programları Tasarlamak | |||
7 | Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |||
8 | ARA SINAV | |||
9 | Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |||
10 | İkincil Marka Çağrışımları | |||
11 | İlişki Markaları ve Yeni Dijital Dünya | |||
12 | Marka Başarısını Ölçmek | |||
13 | Proje Sunumu | |||
14 | Proje Sunumu | |||
15 | Proje Sunumu | |||
16 | FİNAL SINAVI |
• Temporal, Paul (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi: Değişen Dünyada Markaları Yönetmek, 1. Baskı, İstanbul Ticaret Odası No.5, Brandage Yayınları, İstanbul • Keller, Kevin (2013). Strategic Brand Management, Pearson. • Ritzer, George (2011). ed. “Toplumun McDonaldlaştırılması”: Çağdaş Toplumun Yaşamın Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme, 2. Basım, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. • Moralıoğlu, Didem (2015). Ben Marka Olsam, 2 Baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul. • Seguela, Jacques (1991). Hollywood Daha Beyaz Yıkar, Çev. İsmail Yerguz, Afa Yayıncılık, İstanbul. • Rutherford, Paul (1996). Yeni ikonalar: Televizyonda Reklam Sanatı, Çev. Mustafa K. Gerçeker, YapıKredi Yayınları, İstanbul. • Mingo, Jack (2008). Dünyayı İnovasyonla Değiştiren Markalar, 1. Basım, Güncel Yayıncılık, İstanbul • Durning, Alan (1998). Ne Kadar Yeterli? Tüketim Toplumu ve Dünyanın • İlgili kitaplar ve yayınlar tavsiye edilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 |