GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3302003292025 ENDÜSTRİYEL TASARIMDA MARKA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, marka, markalama ve marka değeri kavramlarına ilişkin anlayış yaratmak, uygun marka mesaj ve medya stratejileri geliştirecek ve ilgili araçları tanımlayıp marka performansını değerlendirebilecek düzeyde bilgi oluşturmaktır. Ayrıca pazarlama iletişiminin tüm diğer marka mesajları ile bütünleştirilmesi gereken interaktif bir süreç olduğuna ilişkin anlayış yaratmak da hedeflenmektedir



1 Marka, markalama ve marka değeri kavramları tanımlayabilmek
2 Marka stratejisi geliştirebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka, markalama ve marka değeri kavramları, Marka mesajları ve medya stratejileri geliştirme, Stratejik marka yönetimi süreci, uygun araçları tanımlama, marka performansını değerlendirme konuları işlenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tüketim Toplumu
2 Tüketim Kültürü-Tüketim Toplumu
3 Marka Yönetimi ve Marka Kültürü Yaratmak
4 Marka Konumlandırma ve Marka Değeri
5 Marka Elemanları ve Marka Sadakati
6 Marka Değeri Geliştirmek için Pazarlama Programları Tasarlamak
7 Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
8 ARA SINAV
9 Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
10 İkincil Marka Çağrışımları
11 İlişki Markaları ve Yeni Dijital Dünya
12 Marka Başarısını Ölçmek
13 Proje Sunumu
14 Proje Sunumu
15 Proje Sunumu
16 FİNAL SINAVI

• Temporal, Paul (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi: Değişen Dünyada Markaları Yönetmek, 1. Baskı, İstanbul Ticaret Odası No.5, Brandage Yayınları, İstanbul • Keller, Kevin (2013). Strategic Brand Management, Pearson. • Ritzer, George (2011). ed. “Toplumun McDonaldlaştırılması”: Çağdaş Toplumun Yaşamın Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme, 2. Basım, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. • Moralıoğlu, Didem (2015). Ben Marka Olsam, 2 Baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul. • Seguela, Jacques (1991). Hollywood Daha Beyaz Yıkar, Çev. İsmail Yerguz, Afa Yayıncılık, İstanbul. • Rutherford, Paul (1996). Yeni ikonalar: Televizyonda Reklam Sanatı, Çev. Mustafa K. Gerçeker, YapıKredi Yayınları, İstanbul. • Mingo, Jack (2008). Dünyayı İnovasyonla Değiştiren Markalar, 1. Basım, Güncel Yayıncılık, İstanbul • Durning, Alan (1998). Ne Kadar Yeterli? Tüketim Toplumu ve Dünyanın • İlgili kitaplar ve yayınlar tavsiye edilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 25 25
Proje Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek