GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FEN306FUND FUNDEMENTAL PRINCIPLES OF LIFE Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, yazılım mühendisliğinin önemli bir bileşeni olan yazılım kalitesini etkileyen ana unsurlardan “kullanılabilirlik” konusunun incelenmesi ve öğrencilerde yazılım kullanılabilirliği konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu bağlamda öğrencilere “kullanılabilirlik mühendisliği” ve bilgisayar-insan etkileşimi alanındaki güncel bilgilerin tanıtılması ve kullanıcı arayüz tasarımı ve değerlendirilmesi konusunda bilgi ve deneyim kazandırılması amaçlanmaktadır.


Prof.Dr.Yasemin TOPALOĞLU


1 Yazılım projelerinde yazılım kullanılabilirliğinin önemini kavrayabilme.
2 Kullanılabilirliği yüksek kullanıcı arayüzleri tasarlama ilkelerini kavrayabilme.
3 Kullanılabilirlik değerlendirmesinde nicel ölçütlerin uygulanabilmesi
4 Yazılı ve sözlü olarak kullanılabilirlik değerlendirmesi yapabilme yeteneğinin kazanılması.
5
6
7
8

Birinci Öğretim


Yok


Öğrencinin Yazılım Mühendisliği dersini almış olması.


Kullanıcı arayüz tasarım ilkeleri. Yazılım kullanıcı arayüz tasarımı kullanılabilirliğini değerlendirmek için gerekli kavramlar. Yazılım mühendisliği süreçlerinin kullanılabilirliği yüksek yazılımların geliştirilebilmesi için uyarlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Yazılım kullanılabilirliğinin tanımı ve önemi.
2 Yazılım mühendisliğinde yazılım kullanılabilirliğinin yeri.
3 Gerçekçi kullanılabilirlik amaçları belirlemek.
4 Yazılım kullanılabilirliğini iyileştirmek için yazılım mühendisliğiyöntemleri ve kullanılabilirliği ölçmek
5 Kullanılabilirlik için tasarım ilkeleri ve uygulanması.
6 Kullanılabilirlik için tasarım ilkeleri ve uygulanması.
7 Kullanılabilirliğin değerlendirilmesinde kullanılan ilkeler.
8 Kullanılabilirliğin değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler.
9 Kullanılabilirliğin değerlendirilmesinde kullanılan teknikler.
10 Kullanılabilirlik değerlendirmesinin güvenilirliği ve doğruluğu.
11 Arasınav
12 Küreselleşmeye ve yerelleşmeye yönelik arayüz uygulamaları.
13 Engelliler için erişilebilirlik tasarımları.
14 Proje Sunumları
15 Proje Sunumları
16

B. Shneiderman and C Plaisant. Designing User Interfaces: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Fifth Edition, 2009



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 3 14 42
Rapor Hazırlama 2 8 16
Proje Hazırlama 1 8 8
Proje Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek