GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301025142004 Sinyal Analizi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; sürekli ve ayrık-zaman sinyal tipleri ve temel sistem özellikleri kavraması, zaman ve frekans ortamı ilişkilerinin gerçekleştirilebilmesi, bu bağlamda Fourier serisi ve dönüşümü işlemlerini yapabilmesi, sürekli zaman sinyallerinin örneklenmesi kavramlarını kavraması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Özkan Doğanay


1 Zaman ve frekans ortamı arasında ilişki kurabilmek için dönüşüm yöntemlerini gerçekleştirebilme
2 Genel bir periyodik / periyodik olmayan yapılı deterministik sinyallerin analizini yapabilme
3 Doğrusal, zaman-değişimsiz sürekli zaman sistemlerinin, dürtü ve frekans yanıtlarının türetilebilmesi yani analiz edebilme
4 Teorik özellikleri verilen ve yukarıda açıklanmış sistemlerin, simülasyon ve fiziksel deney ortamlarında gerçekleşmesini sağlayabilme yani sentezleyebilme
5 Bu deneylerde gerekecek, araç ve gereçleri kullanma becerisini kazanabilme
6 Analiz ve sentez işlemleri sonucunda elde edilen verileri; rapor halinde sunup, yorumlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karmaşık üsseller ve fazörler, spektrum gösterimleri, sürekli zaman sinyaller ve sistemler, sürekli zaman Fourier dönüşümü, frekans yanıtı, filtreleme, modülasyon, örnekleme, Z-dönüşümü.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Karmaşık üsseller ve fazörler MATLAB’e giriş Yok
2 Spektrum gösterimleri: Sinusodiallerin toplamının spektrumu, periyodik dalga biçimleri, Fourier serileri, Fourier serilerinin spektrumu, periyodik sinyallerin Fourier analizi, zaman-frekans spektrumu MATLAB’e giriş
3 Sürekli zaman sinyaller ve sistemler: Sürekli zaman sinyalleri, birim darbe, sürekli zaman sistemler, LTI sistemler Kompleks üssele giriş Yok
4 Sürekli zaman sinyaller ve sistemler: Temel LTI sistemlerin darbe yanıtı, darbelerin konvolüsyonu, konvolüsyon integrallerin hesaplanması, LTI sistemlerin özellikleri Kompleks üssele giriş
5 Sürekli zaman Fourier dönüşümü: Fourier dönüşümünün tanımı, Fourier dönüşüm ve spectrum, Fourier dönüşümü örnekleri AM ve FM sinusodial Sinyaller Yok
6 Sürekli zaman Fourier dönüşümü: Fourier dönüşümü özellikleri, konvolüsyon özelliği, temel LTI sistemler, çarpma özelliği AM ve FM sinusodial Sinyaller Yok
7 Frekans yanıtı: LTI sistemler için frekans yanıtı fonksiyonu, gerçel sinusoidal sinyallere yanıtı İki Konvolüsyon GUI’si Yok
8 Ara sınav
9 Frekans yanıtı: İdeal filtreler, ideal filtrelerin uygulanması, zman-ortamı veya frekans-ortamı Fourier Serileri Yok
10 Filtreleme, modülasyon: Doğrusal zaman-bağımsız sistemler, sinus dalgası genlik modülasyonu Hızlı Fourier Dönüşümü Yok
11 Örnekleme: Örnekleme ve geri çatma, örnekleme ve geri çatmanın spektrum görünümü Sayısal Görüntüler: A/D and D/A Yok
12 Örnekleme: Ayrık-sürekli dönüşümü, örnekleme teoremi Sayısal Görüntüler: A/D and D/A Yok
13 Z-dönüşümü: z-dönüşüm tanımı, z-dönüşümü ve doğrusal sistemler, z-dönüşümünün özellikleri, operator olarak z-dönüşümü, konvolüsyon ve z-dönüşümü PeZ – z, n, w ortamları Yok
14 Z-dönüşümü: z-ortamı ve w-ortamı arasındaki ilişki, kullanışlı filtreler, pratik bant-geçiren filter tasarımı, doğrusal-faz filtlerinin özellikleri Yok
15 Proje sunumları Yok
16 Final sınavı

- McClellan, J., Schafer, R., Yoder, M.: “Signal Processing First”, Prentice Hall, New Jersey, 2003. - Oppeinheim, A.V., Willsky, A.S., Nawab, S.H.: “Signals & Systems”, Prentice Hall, New Jersey, 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 6 84
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 173

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 2 2
ÖÇ 2 1 3 2 4 3
ÖÇ 3 1 4 1 3 3
ÖÇ 4 1 4 2 3 4 2
ÖÇ 5 1 2 3 3 3
ÖÇ 6 2 3 1 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek