Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301035472013 | Kanıta Dayalı Laboratuvar Tıbbı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, doğru soruyu sorarak doğru bilgiyi bulmayı öğretmek ve öğrencilerin hastalıkların tedavisi ve teşhisine karar verebilmek için mevcut delilleri açık ve tarafsız bir şekilde değerlendirme yöntemlerini bilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Eser Yıldırım Sözmen
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler 1. Etyoloji, tanı, prognoz, tedavi, maliyet-etkililik ve yaşam kalitesi gibi karar verme durumlarına göre soruyu oluşturabilecek 2. En iyi kanıtı sağlayan araştırma türünü değerlendirebilecek 3. Tanısal Doğruluk çalışmalarının değerlendirme yöntemlerini bilecek 4. Klinik kılavuzları eleştirel değerlendirebilecek 5. sistematik derlemeleri eleştirel değerlendirebilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kanıta Dayalı Tıbbın/laboratuvar tıbbının tanımı ve amacı, PICO stratejisi, Bilgi kaynakları, Tanısal doğruluk çalışmalarının değerlendirilmesi (QUADAS), sistematik derlemelerin değerlendirilmesi, klinik kılavuzların değerlendirilimesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | KDLT Nedir?/Genel Bakış PICO En iyi kanıtı bulmak: Bilgiye Ulaşma Stratejileri Verilerin Analizi ve Sunumu : Tanı Yayınlarının Değerlendirilmesi Sistematik Derlemelerin Değerlendirilmesi Kılavuzların/Rehberlerin Değerlendirilmesi |
1. “Kanıta Dayalı Laboratuvar Tıbbı”, Palme yayıncılık,2010. Çeviri Ed:D. Aslan. 2. The Cochrane Library. www.cochrane.org
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 6 | 2 | 12 |
Uygulama/Pratik | 4 | 4 | 16 |
Problem Çözümü | 1 | 4 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Makale Kritik Etme | 6 | 4 | 24 |
Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |