GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301035472013 Kanıta Dayalı Laboratuvar Tıbbı Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, doğru soruyu sorarak doğru bilgiyi bulmayı öğretmek ve öğrencilerin hastalıkların tedavisi ve teşhisine karar verebilmek için mevcut delilleri açık ve tarafsız bir şekilde değerlendirme yöntemlerini bilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Eser Yıldırım Sözmen


1 Bu dersin sonunda öğrenciler 1. Etyoloji, tanı, prognoz, tedavi, maliyet-etkililik ve yaşam kalitesi gibi karar verme durumlarına göre soruyu oluşturabilecek 2. En iyi kanıtı sağlayan araştırma türünü değerlendirebilecek 3. Tanısal Doğruluk çalışmalarının değerlendirme yöntemlerini bilecek 4. Klinik kılavuzları eleştirel değerlendirebilecek 5. sistematik derlemeleri eleştirel değerlendirebilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kanıta Dayalı Tıbbın/laboratuvar tıbbının tanımı ve amacı, PICO stratejisi, Bilgi kaynakları, Tanısal doğruluk çalışmalarının değerlendirilmesi (QUADAS), sistematik derlemelerin değerlendirilmesi, klinik kılavuzların değerlendirilimesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 KDLT Nedir?/Genel Bakış PICO En iyi kanıtı bulmak: Bilgiye Ulaşma Stratejileri Verilerin Analizi ve Sunumu : Tanı Yayınlarının Değerlendirilmesi Sistematik Derlemelerin Değerlendirilmesi Kılavuzların/Rehberlerin Değerlendirilmesi

1. “Kanıta Dayalı Laboratuvar Tıbbı”, Palme yayıncılık,2010. Çeviri Ed:D. Aslan. 2. The Cochrane Library. www.cochrane.org



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 6 2 12
Uygulama/Pratik 4 4 16
Problem Çözümü 1 4 4
Soru-Yanıt 2 2 4
Takım/Grup Çalışması 2 4 8
Makale Kritik Etme 6 4 24
Bireysel Çalışma 1 16 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 1 2 3 1 3 3 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek