Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301035612020 | Aminoasit ve Proteinler Yapı ve Fonksiyonları | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler Amino asitlerin ve proteinlerin genel özelliklerini öğrenmiş ve metabolizmalarını anlamış hale gelebileceklerdir.
Prof. Dr. Yasemin Akçay
1 | Amino asidlerin ve proteinlerin genel özelliklerini saymak |
2 | Amino asidlerin organizma için önemini açıklamak |
3 | Amino asidlerin asid baz özellikleri bilmek |
4 | Esansiyel amino asidleri saymak |
5 | Amino asidlerin sınıflandırılmasını bilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Amino asidlerin ve proteinlerin genel özellikleri. Esansiyel amino asidler ve önemi. Azot dengesi. Amino asidlerin reaksiyonları. Amonyak toksisitesinin biyokimyasal önemi. Aminoasidlerin özel metabolizmaları. Üre döngüsü. Amino Asidlerin Karbon İskeletlerinin Yıklımı. Aminoasidlerin dokulardaki (kas, beyin, karaciğer, barsak) metabolizması. Proteinlerin sınıflandırılması ve yapı-fonksiyon ilişkisi. Vucut proteinleri ve fonksiyonları. Serum proteinlerine ilişkin bozukluklar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 |
• Taner Onat, Kaya EMERK, Eser Sözmen (Editörler), İnsan Biyokimyası, 2006 • Smith EL, Hill RL, Lehman IR, Lefkowitz RJ, Handler P, White A, Principles of Biochemistry, McGraw-Hill Int. Edi., 1989 • Jungermann HM, Biochemie, Springer-Verlag, Berlin, 1980 • Marks DB, Marks AD, Smith CM, Basic Medical Biochemistry a Clinical Approach, Williams-Wilkins a waverly Company, 1996
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |