GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301185012005 Psikopatoloji Ders 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Çocuk, genç ve erişkinlerde psikiyatrik bozukluk belirtilerinin tanınması, tanı ve ayırıcı tanı yapılabilmesi, psikiyatrik bozukluk ve bağımlılık sorunun olan bireylerde tanı ve ayırıcı tanı görüşmelerinin yapılması.


Prof.Dr. Cahide AYDIN


1 Çocuk, ergen ve yetişkinde normal psikolojik gelişim özelliklerini tanıma, değerlendirme ve psikopatolojiden ayırt edebilme becerisi
2 Çocuk, ergen ve erişkin hastada görüşme ve iletişim kurma becerisi
3 Çocuk ve ergende gelişimsel bozuklukları tanımlama, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
4 Çocuk ve ergende yıkıcı davranış bozukluklarını tanımlama, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
5 Çocuk ve ergende anksiyete bozuklukları, affektif bozukluklar ve psikotik bozuklukları tanımlayabilme, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
6 Çocuk ve ergende madde kullanım bozuklukları risk etkenlerini, belirtilerini ve çocuk istismarını tanımlayabilme, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
7 Kişilik özellikleri, kişilik bozuklukları ve savunma mekanizmalarını tanımlama, bunlarla ilgili patolojik durumları ayırt edebilme becerisi
8 Yetişkinde duygudurum bozuklukları tanımlayabilme, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
9 Yetişkinde psikotik bozuklukları tanımlayabilme, tanıma ve gereken yönlendirmeyi yapabilme becerisi
10 Yetişkinde organik mental bozukluklar, delirium ve demansı tanıyabilme, tanı ve ayırıcı tanı yapabilme becerisi
11 Yetişkinde diğer psikiyatrik bozukluları tanımlama, tanı ve ayırıcı tanı yapabilme becerisi
12 Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılık komplikasyonu olarak ortaya çıkabilecek psikopatolojik durumları tanımlama, tanı ve ayırıcı tanı yapabilme becerisi


Yok


Yok


Çocuk, ergen ve yetişkinde psikolojik gelişim özellikleri, hasta ile görüşme ve iletişim ilkelerinin tanımlanması; gelişimsel bozukluklar, yıkıcı davranış bozuklukları, anksiyete bozuklukları, duygudurum bozuklukları, psikotik bozukluklar, madde kullanım bozuklukları, çocuk istismarı, kişilik özellikleri, kişilik bozuklukları, savunma mekanizmaları, deliryum, demans, diğer psikiyatrik bozukluklar ve bağımlılık komplikasyonu olarak psikopatoloji konularında tanımlayıcı teorik bilgi verme; tanıma ve uygun yönlendirmeleri yapabilme becerisi geliştirme için teorik ve uygulamalı eğitim verme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk, ergen ve yetişkin normal psikolojik gelişim özellikleri
2 Çocuk, ergen ve yetişkin hasta ile görüşme ve iletişim kurma ilkeleri
3 Çocuk ve ergende gelişimsel bozukluklar
4 Çocuk ve ergende yıkıcı davranış bozuklukları
5 Çocuk ve ergende anksiyete, duygudurum ve psikotik bozukluklar
6 Çocuk ve ergende madde kullanım bozuklukları ve çocuk istismarı
7 Kişilik özellikleri, kişilik bozukluğu ve savunma mekanizmaları
8 Ara sınav
9 Yetişkinde duygudurum bozuklukları
10 Yetişkinde anksiyete bozuklukları
11 Yetişkinde psikotik bozukluklar
12 Yetişkinde organik mental bozukluklar, delirium ve demans
13 Bağımlılık komplikasyonu olarak psikopatoloji
14 Proje sunumu
15 Proje sunumu
16 Final sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 1 12 12
Proje Hazırlama 1 2 2
Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek