GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301185112005 Temel Epidemiyoloji Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Epidemiyoloji dersinin amacı öğrencilere sağlıkla ilgili toplumsal olayları nesnel bir şekilde değerlendirebilme becerisi ve bilimsel bakış açısı kazandırmaktır. Derste öğrencilerin bir araştırma projesi hazırlayabilmek için gereken bilgi ve beceir düzeyini kazanmaları da amaçlanmaktadır.


Assoc. Prof. Dr. Zeliha Öcek


1 Bilimsel etik kuralları kavrama
2 Bir araştırma önerisi hazırlayabilme
3 Epidemiyoloji biliminin önemini ve nedensellik kavramını açıklayabilme
4 Hastalığın doğal seyrini ve korunmanın aşamalarını açıklayabilme
5 Sağlık ölçütlerini sınıflandırabilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme
6 Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini ve hata kaynaklarını tartışabilme


Yok


Yok


Derste epidemiyolojinin tanımı yapılmakta, nedensellik kavramı tartışılmakta, hastalığın doğal öyküsü ve korunma aşamaları açıklanmakta, sağlık ölçütleri tanımlanmakta, farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Epidemiyolojiye Giriş
2 Epidemiyolojide Nedensellik Kavramı ve Nedensellik Kriterleri
3 Hastalığın Doğal Öyküsü Korunma Kavramı, Korunma Düzeyleri
4 Sağlık Ölçütleri
5 Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması
6 Tanımlayıcı Epidemiyoloji
7 Kesitsel Araştırmalar
8 Olgu Kontrol Tipi Araştırmalar
9 Kohort Araştırmaları
10 Ara sınav
11 Deneysel Araştırmalar
12 Risk Ölçütleri
13 Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-1
14 Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-2
15 Bilimsel Araştırmalarda Etik
16 Proje Önerisi Nasıl Hazırlanır

Bonita R., Beaglehole R., Kjellström T. Basic Epidemiology, 2nd edition, World Health Organization, 2006 Katz D. Epidemiology, Biostatistics and Preventive Medicine Review. W.B. Saunders Company, 1997 Aschengrau A., Seage G.R. Essentials of Epidemiology in Public Health. Jones and Bartlett Publishers Canada, 2003


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Rehberli Problem Çözümü 4 2 8
Takım/Grup Çalışması 2 3 6
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 4 5 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Okuma 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek