Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301185112005 | Temel Epidemiyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Epidemiyoloji dersinin amacı öğrencilere sağlıkla ilgili toplumsal olayları nesnel bir şekilde değerlendirebilme becerisi ve bilimsel bakış açısı kazandırmaktır. Derste öğrencilerin bir araştırma projesi hazırlayabilmek için gereken bilgi ve beceir düzeyini kazanmaları da amaçlanmaktadır.
Assoc. Prof. Dr. Zeliha Öcek
1 | Bilimsel etik kuralları kavrama |
2 | Bir araştırma önerisi hazırlayabilme |
3 | Epidemiyoloji biliminin önemini ve nedensellik kavramını açıklayabilme |
4 | Hastalığın doğal seyrini ve korunmanın aşamalarını açıklayabilme |
5 | Sağlık ölçütlerini sınıflandırabilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme |
6 | Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini ve hata kaynaklarını tartışabilme |
Yok
Yok
Derste epidemiyolojinin tanımı yapılmakta, nedensellik kavramı tartışılmakta, hastalığın doğal öyküsü ve korunma aşamaları açıklanmakta, sağlık ölçütleri tanımlanmakta, farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye Giriş | ||
2 | Epidemiyolojide Nedensellik Kavramı ve Nedensellik Kriterleri | ||
3 | Hastalığın Doğal Öyküsü Korunma Kavramı, Korunma Düzeyleri | ||
4 | Sağlık Ölçütleri | ||
5 | Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması | ||
6 | Tanımlayıcı Epidemiyoloji | ||
7 | Kesitsel Araştırmalar | ||
8 | Olgu Kontrol Tipi Araştırmalar | ||
9 | Kohort Araştırmaları | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Deneysel Araştırmalar | ||
12 | Risk Ölçütleri | ||
13 | Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-1 | ||
14 | Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-2 | ||
15 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | ||
16 | Proje Önerisi Nasıl Hazırlanır |
Bonita R., Beaglehole R., Kjellström T. Basic Epidemiology, 2nd edition, World Health Organization, 2006 Katz D. Epidemiology, Biostatistics and Preventive Medicine Review. W.B. Saunders Company, 1997 Aschengrau A., Seage G.R. Essentials of Epidemiology in Public Health. Jones and Bartlett Publishers Canada, 2003
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Rehberli Problem Çözümü | 4 | 2 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 |