Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301185192015 | İnsan Modelleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Farklı kişilik kuramları tarafından çizilen insan modelleri, kişiliğin farklı yaşam evrelerindeki gelişimi hakkında bilgilendirmek.
1 | kişiliğin farklı kurumlar tarafından nasıl kavramsalaştırıldığını kavrama |
2 | farklı kurumlar taafından çizilmiş olan kişilik modellerinin farklılık ve benzerliklerini kavrama |
3 | yaşamın gelişimsel evrelerin psikodinamikleri hakkında bilgi edinme |
4 | yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen gelişimsel görevleri kişilik gelişimi ile ilişkilendirebilme |
5 | Yaşamın farklı evrelerinde ortaya çıkabilecek sorunlar ve bu sorunlarla baş etmenin kişilik özellikleri ile ilişkisi hakkında bilgilenme |
Yok
[Yok]
Kişiliğin tanımı. Psikanalitik kuram, yeni-Freudçu kuramlar, psikososyal gelişim kuramı, transaksiyonel analiz, davranışçı kuram, humanistik kuram, bilişsel kuram, faktör analizi kuramlarının kişilikle ilgili kavram ve görüşleri. Kuramlar tarafından çizilen kişilik modelleri arasındaki fark lılık ve benzerlikler. Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen gelişimsel görevler ve karşılaşılan sorunlar. Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen gelişimsel görevler ve sorunlarla baş edilmesinde kişiliğin rolü.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kişiliğin tanımı | ||
2 | Psikanalitik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
3 | Jung’un kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
4 | Adler’in kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
5 | Horney’nin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
6 | Erik Erikson’un psikosoyal gelişimin evreleri | ||
7 | Transaksiyonel analizin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Davranışçı kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
10 | Humanistik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
11 | Bilişsel kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
12 | Faktör analizi kuramcılarının kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
13 | Kişiliğe bakışta kuramsal farklılıklar ve benzerlikler | ||
14 | Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlar | ||
15 | Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlarla başetme kişiliğin rolü | ||
16 | Final sınavı |
1. Enger, B. (2005). Personality Theories. Wadsworth Publishing. 2. Hall, C. & Lindzey, G. (1985). Introduction to Theories of Personality. New York: John Wiley & Sons. 3. Levinson, D., Darrow, C.N., Klein, E.B., Levinson, M.H., and McKee, B. 1978. The Seasons of a Man's Life. New York: Ballantine. 4. Stevensoneven L. (1987) Seven Theories of Human Nature. Oxford, University Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |