Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301195142010 | Biyoinformatik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı Biyoistatistik ve Medikal İnformatik Yüksek Lisans öğrencilerine informatik uygulamaların moleküler biyoloji boyutu ile ilgili teorik ve pratik kavramları aktarmaktır. Bu ders ile öğrencilerin veri bankalarındaki çok miktardaki verilerin analizlerine yaklaşımlar sağlamaları amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Kemal Sami KORKMAZ
1 | Biyoinformatiğin biyolojideki yeri ve önemi bilme ve kavrama |
2 | hücreler ve Çoklu veri üreten sistemleri tanıma |
3 | veri çeşitleri ve analizlerini bilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Temel biyolojik kavramlar • Biyoinformatiğin biyolojideki yeri ve önemi • Biyoinformatik veribankaları, deposituvarlar (NCBI, EMBL, Refseq, Genbank, PDB, SwissProt) • Biyolojik veriler (örneğin; insan genomu, protein yapıları) ve bu verilerin yaşam bilimciler tarafından nasıl kullanıldığı • Hücreler kullanılarak çoklu veri üreten sistemler • Veri çeşitleri ve analizi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | • Temel biyolojik kavramlar | ||
2 | • Temel biyolojik kavramlar | ||
3 | • Biyoinformatiğin biyolojideki yeri ve önemi | ||
4 | • Biyoinformatiğin biyolojideki yeri ve önemi | ||
5 | • Biyoinformatik veribankaları, deposituvarlar (NCBI, EMBL, Refseq, Genbank, PDB, SwissProt) | ||
6 | • Biyoinformatik veribankaları, deposituvarlar (NCBI, EMBL, Refseq, Genbank, PDB, SwissProt) | ||
7 | • Biyoinformatik veribankaları, deposituvarlar (NCBI, EMBL, Refseq, Genbank, PDB, SwissProt) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | • Biyolojik veriler (örneğin; insan genomu, protein yapıları) ve bu verilerin yaşam bilimciler tarafından nasıl kullanıldığı | ||
10 | • Biyolojik veriler (örneğin; insan genomu, protein yapıları) ve bu verilerin yaşam bilimciler tarafından nasıl kullanıldığı | ||
11 | • Hücreler kullanılarak çoklu veri üreten sistemler | ||
12 | • Hücreler kullanılarak çoklu veri üreten sistemler | ||
13 | • Veri çeşitleri ve analizi | ||
14 | • Veri çeşitleri ve analizi | ||
15 | • Veri çeşitleri ve analizi | ||
16 | Final |
NCBI database site http://www.ncbi.nlm.nih.gov/gquery/gquery.fcgi PDB database site http://www.rcsb.org/pdb/
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 8 | 4 | 32 |
Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 |