Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303035302016 | Araştırma Planlama ve Sunum Teknikleri | Ders | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğrencinin bir bilimsel araştırmanın planlanması ve sonuçlarının sunumu ile ilgili genel ilkeleri öğrenmesi ve temel düşünce yapısını kazanmasıdır. Bunun için öğrencilerin bilimsel literatür ve bilgi kaynaklarına ulaşması, kaynakları değerlendirme, derleme ve uygulamalı çalışmalar ile bilimsel sunumlarda kullanma konusunda beceri kazanması hedeflenmiştir.
Prof. Dr. Hilmi ORHAN, Prof. Dr. Hande GÜRER ORHAN
1 | Bilimsel kaynaklara ulaşabilme |
2 | Bilimsel makaleyi kritik okuyabilme ve eleştirebilme |
3 | Bir bilimsel araştırma planlayabilme |
4 | Araştırmalarda etik kuralları içselleştirerek uygulayabilme |
5 | Araştırma sonucu elde edilen verilerin sözlü ve yazılı sunumunu |
Yok
Yok
Bilimsel araştırma planlanmasında hedef(ler)in belirlenmesi, rasyonel bir hipotez ya da teorinin ortaya konması ve/veya geliştirilecek/katkı yapılacak yöntemin tanımlanması, yapılacak araştırmanın gerekliliğinin objektif kriterleri, getireceği yeniliğin ve sağlayacağı kazançların ortaya konması, deneysel çalışmaların planlanması, elde edilen sonuçların yorumlanması, tartışılması ve sözlü ya da yazılı sunuma hazırlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel makale türleri; araştırma makalesi, derleme, vaka raporları vs.; üstünlük ve eksikleri | |||
2 | Bilimsel bir makaleye ulaşma; internet ve kitaplıkta bilgiye ulaşma/tarama yöntemleri | |||
3 | Bilimsel bir makalenin kritik okunması | |||
4 | Bilimsel bir makale okuma: uygulama ve tartışma | |||
5 | Araştırmalarda yapılan hatalar | |||
6 | Araştırmanın planlanması, aşamaları ve türleri | |||
7 | Veri toplama, ölçüm işlemleri, örnekleme | |||
8 | Nedensellik ilişkisinin ortaya konması | |||
9 | Deney planlanması | |||
10 | Klinik deneyler ve epidemiyolojide araştırma yöntemlerinin kullanımı | |||
11 | Araştırmada etik kurallar | |||
12 | Verilerin sunumu; tablo ve grafik yapımı | |||
13 | Powerpoint sunum hazırlama teknikleri, dikkat edilmesi gereken noktalar | |||
14 | Örnek bir sunum üzerinde tartışma | |||
15 | Hazırlanmış sunumların sunulması ve kritik edilmesi | |||
16 |
1) Buettner G. Perspectives on Scientific Manuscript Preparation. Sunrise Free Radical School, Oxygen Society (1997). 2) Darley-Usmar V, Freeman B. Grantsmanship: Obtaining Research Support in the New Millenium. Oxygen Society (2001). 3) Schatz G. Jeff’s View on Science and Scientists. Elsevier BV, Amsterdam (2006). 4) http://www.sis.nlm.nih.gov/enviro/toxtutor.html 5) Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılır? Logos Tıp Yayıncılığı, Ankara (2003). 6) Sümbüloğlu V. Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınları (2004).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Yazma | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |