GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9303035302016 Araştırma Planlama ve Sunum Teknikleri Ders 1 2 8,00

Yüksek Lisans



Dersin amacı öğrencinin bir bilimsel araştırmanın planlanması ve sonuçlarının sunumu ile ilgili genel ilkeleri öğrenmesi ve temel düşünce yapısını kazanmasıdır. Bunun için öğrencilerin bilimsel literatür ve bilgi kaynaklarına ulaşması, kaynakları değerlendirme, derleme ve uygulamalı çalışmalar ile bilimsel sunumlarda kullanma konusunda beceri kazanması hedeflenmiştir.


Prof. Dr. Hilmi ORHAN, Prof. Dr. Hande GÜRER ORHAN


1 Bilimsel kaynaklara ulaşabilme
2 Bilimsel makaleyi kritik okuyabilme ve eleştirebilme
3 Bir bilimsel araştırma planlayabilme
4 Araştırmalarda etik kuralları içselleştirerek uygulayabilme
5 Araştırma sonucu elde edilen verilerin sözlü ve yazılı sunumunu


Yok


Yok


Bilimsel araştırma planlanmasında hedef(ler)in belirlenmesi, rasyonel bir hipotez ya da teorinin ortaya konması ve/veya geliştirilecek/katkı yapılacak yöntemin tanımlanması, yapılacak araştırmanın gerekliliğinin objektif kriterleri, getireceği yeniliğin ve sağlayacağı kazançların ortaya konması, deneysel çalışmaların planlanması, elde edilen sonuçların yorumlanması, tartışılması ve sözlü ya da yazılı sunuma hazırlanması


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel makale türleri; araştırma makalesi, derleme, vaka raporları vs.; üstünlük ve eksikleri
2 Bilimsel bir makaleye ulaşma; internet ve kitaplıkta bilgiye ulaşma/tarama yöntemleri
3 Bilimsel bir makalenin kritik okunması
4 Bilimsel bir makale okuma: uygulama ve tartışma
5 Araştırmalarda yapılan hatalar
6 Araştırmanın planlanması, aşamaları ve türleri
7 Veri toplama, ölçüm işlemleri, örnekleme
8 Nedensellik ilişkisinin ortaya konması
9 Deney planlanması
10 Klinik deneyler ve epidemiyolojide araştırma yöntemlerinin kullanımı
11 Araştırmada etik kurallar
12 Verilerin sunumu; tablo ve grafik yapımı
13 Powerpoint sunum hazırlama teknikleri, dikkat edilmesi gereken noktalar
14 Örnek bir sunum üzerinde tartışma
15 Hazırlanmış sunumların sunulması ve kritik edilmesi
16

1) Buettner G. Perspectives on Scientific Manuscript Preparation. Sunrise Free Radical School, Oxygen Society (1997). 2) Darley-Usmar V, Freeman B. Grantsmanship: Obtaining Research Support in the New Millenium. Oxygen Society (2001). 3) Schatz G. Jeff’s View on Science and Scientists. Elsevier BV, Amsterdam (2006). 4) http://www.sis.nlm.nih.gov/enviro/toxtutor.html 5) Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılır? Logos Tıp Yayıncılığı, Ankara (2003). 6) Sümbüloğlu V. Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınları (2004).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Gösterme 10 2 20
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Yazma 2 5 10
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 20 2 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 2 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 242

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 3 3 2 2 3 3 2 1
ÖÇ 2 3 5 5 3 4 5 4 3 3 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 3 5 3 5 5 3
ÖÇ 4 2 2 3 1 1 2 1 3 2 5
ÖÇ 5 4 2 2 3 3 5 3 4 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek