Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303045372015 | Farmakognozide Literatür Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrenciye Farmakognozi alanında yapacağı bilimsel bir çalışmada gerekli olan literatür taramasını öğretmek, gerekli olan ilgili literatüre veri tabanına ve bilgi kaynağına nasıl ulaşacağını göstererek, bunları değerlendirip, yorumlayarak yapacağı bilimsel çalışmalara kullanabilmesini sağlanması,bununla beraber özgün bir çalışmanın bir bölümünü ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayabilme yeteneği ve özgüveninin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. G. İrem KAYA, Prof. Dr. Bijen KIVÇAK, Prof. Dr. Nehir SOMER, Prof. Dr. Hüsniye KAYALAR, Prof. Dr. Buket BOZKURT, Prof. Dr. Tuğçe FAFAL, Doç. Dr. Ahmet EMİR, Doç. Dr. Ceren EMİR, Dr. Öğrt. Üyesi Burcu SÜMER TÜZÜN
1 | Bilimsel bir çalışmada literatür taramasını ve bilgi kaynağına ulaşma yollarını öğrenmek |
2 | Literatürlerin nasıl incelenmesi ve kullanılması gerektiğini öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Literatür nedir? Primer literatür, sekonder literatür nedir?Arasındaki farklar nelerdir,bize ne tip bilgiler verirler? Çeşitli abstrakt’lara ve veri tabanlarına nasıl ulaşılır? Buradan nasıl devam edilir? Science Citation Index nedir? Buradan makale ve araştırmalara nasıl ulaşılır?Farmakognozide diğer önemli farmakope ve monograflar nelerdir?Bize hangi konularda bilgi verirler? Anahtar kelime ne demektir? Nasıl tespit edilir,araştırılır? Hangi literatürlerin özetleri yeterlidir? Hangilerinin muhakkak orijinal makalelerine ulaşmamız gereklidir? Literatür taranmasından sonra, literatürün içerdiği kendi ilgilendiğimiz konu ile ilgili bilgiler nasıl analiz edilir? Çalışmaların incelenmesi ve ana sonuçlarının ortaya konması Çalışma incelemesinde kalitesi, tutarlılığı, konuyu kapsaması ve araştırmacının güvenilirliğinin değerlendirilmesi Kendi araştırma konumuzun netleşmesi ve sınırlandırılması konularında literatür tarama ve değerlendirilmesinin önemi Kendi araştırma konumuzun gerekliliği ve yapılabilirliliği konularında literatür tarama ve değerlendirilmesinin önemi Kendi makalemizin giriş kısmını oluşturmada taradığımız literatürleri değerlendirip kullanma Kendi makalemizin metot kısmını oluştururken taradığımız literatürlerle karşılaştırma Kendi makalemizin sonuç kısmını oluştururken taradığımız literatürler ile karşılaştırılması Kullandığımız litaratürün uygun şekilde yazılması
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Literatür nedir? Primer literatür, sekonder literatür nedir?Arasındaki farklar nelerdir,bize ne tip bilgiler verirler? | |||
2 | Çeşitli abstrakt’lara ve veri tabanlarına nasıl ulaşılır? Buradan nasıl devam edilir? | |||
3 | Science Citation Index nedir? Buradan makale ve araştırmalara nasıl ulaşılır?Farmakognozide diğer önemli farmakope ve monograflar nelerdir?Bize hangi konularda bilgi verirler? | |||
4 | Anahtar kelime ne demektir? Nasıl tespit edilir,araştırılır? | |||
5 | Hangi literatürlerin özetleri yeterlidir? Hangilerinin muhakkak orijinal makalelerine ulaşmamız gereklidir? | |||
6 | Literatür taranmasından sonra, literatürün içerdiği kendi ilgilendiğimiz konu ile ilgili bilgiler nasıl analiz edilir? | |||
7 | Çalışmaların incelenmesi ve ana sonuçlarının ortaya konması | |||
8 | Çalışma incelemesinde kalitesi, tutarlılığı, konuyu kapsaması ve araştırmacının güvenilirliğinin değerlendirilmesi | |||
9 | Kendi araştırma konumuzun netleşmesi ve sınırlandırılması konularında literatür tarama ve değerlendirilmesinin önemi | |||
10 | Kendi araştırma konumuzun gerekliliği ve yapılabilirliliği konularında literatür tarama ve değerlendirilmesinin önemi | |||
11 | Kendi makalemizin giriş kısmını oluşturmada taradığımız literatürleri değerlendirip kullanma | |||
12 | Kendi makalemizin metot kısmını oluştururken taradığımız literatürlerle karşılaştırma | |||
13 | Kendi makalemizin sonuç kısmını oluştururken taradığımız literatürler ile karşılaştırılması | |||
14 | Kullandığımız litaratürün uygun şekilde yazılması |
1. İnternet, Kütüphane ve Çeşitli Veri Tabanları 2. Avrupa Farmakopesi 2008 3. WHO monografları 4. ESCOP Monographs Second Edition 5. FFD Monografları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |