Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303135022006 | Rekombinant DNA Teknolojisi Uygulamaları | Ders | 1 | 2 | 12,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Rekombinant DNA teknolojileri hakkında kavramsal bilginin yanısıra deneysel uygulamalara ağırlık verilmesi ve öğrencilerin DNA manipülasyonunu yapabilme becerilerini kazanmaları amaçlanmıştır.
Prof Dr. Zeki Topçu
1 | Rekombinant DNA teknolojisi ile ilgili kavramları anlama |
2 | Rekombinant DNA teknolojisinin farmasötik alanlara uygulamalarının kavranması ve pratik beceri geliştirme |
3 | Moleküler biyoteknolojide deneysel strateji geliştirme ve uygulama |
4 | |
5 |
Gen Mühendisliği veya Rekombinant DNA Teknolojisi dersininden başarılı olmak
Yok
DNA Jel Analizi, Restriksiyon Analizleri, Translasyon, Gen Klonlama, DNA Amplifikasyonu, DNA Kütüphanesi ve Kütüphane Taraması, İlaç-DNA Etkileşmesi, DNA Jel Analizi, Restriksiyon Analizleri, Translasyon, Gen Klonlama ve DNA Amplifikasyonu, DNA Kütüphanesi ve Kütüphane Taraması, İlaç-DNA Etkileşmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Restriksiyon enzimleri | Düzanlatım | ||
2 | Restriksiyon uzunluk polimorfizmi | Deneysel Çalışma | ||
3 | Genetik kod | Düzanlatım | ||
4 | Translasyon | Düzanlatım | ||
5 | Ribozomlar | Düzanlatım | ||
6 | Agaroz jel elektroforezi | Deneysel Çalışma | ||
7 | Arasınav | Sınav | ||
8 | Poliakrilamid jel elektroforezi | Düzanlatım | ||
9 | DNA ligaz uygulamaları, yapışkan ve kör uç bağlanması | Düzanlatım | ||
10 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu | Düzanlatım | ||
11 | Polimeraz Zincir Reaksiyonunun doğruluğunu etkileyen parametreler | Deneysel çalışma | ||
12 | Genomik ve cDNA kütüphanelerinin hazırlanması ve taranması | Düzanlatım | ||
13 | Gen terapisi | Düzanlatım | ||
14 | Anti-tümör ilaçların; DNA topoizomerazların katalizlediği reaksiyonlar | Düzanlatım | ||
15 | Anti-tümör ilaçların DNA tekli veya çift sarmal kırıklarının oluşumuna etkileri | Deneysel çalışma | ||
16 | Final sınavı | Sınav |
Sambrook et al, 1993. Molecular Cloning. Cold Spring Harbor Laboratory Press. New York
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |