GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025151996 Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını uygulayarak, birey, aile ve toplumda sağlıklı yaşam davranışları geliştirmesidir.


Prof. Dr. Şafak Dağhan


1 Sağlık davranışı, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmeyi tanımlayabilme
2 Etkili sağlık eğitimi için modelleri analiz edebilme
3 Sağlık davranışı belirleyicilerini tartışabilme
4 Sağlık eğitim süreci adımlarını açıklayabilme
5 Sağlık eğitim politika ve stratejilerinde hemşirenin rollerini tartışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileri Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller Sağlık eğitminin değerlendirilmesi Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi Sağlık eğitimi süreci (prensip ve metodlar) Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı Sağlık inanç modeli, teorilerüstü model, planlı davranış kuramı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri
2 Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileri
3 Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım
4 Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller
5 Sağlık inanç modeli, teoriler üstü model, planlı davranış kuramı
6 Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı
7 ARA SINAV
8 Sağlık eğitimi süreci (prensipler ve metodlar)
9 Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
10 Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri
11 Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi
12 Sağlık eğitiminin değerlendirilmesi
13 Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
14 Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
15 Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
16 Final sınavı

1. Naido J., Wills J. ( 2010) Developing practice for public health and health promotion, Third edition, Elsevier. 2. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4. Sharma M., Romas J. (2008). Theoretical foundations of health education and health promotion, Jones and Barlett Publishers 5. Green J., Tones K. (2010). Health promotion planning and strategies, Sage Publications 6. Cottrell R., Mckenzie J. (2011). Health promotion education and education research methods, Second edition, Jones and Barlett Publishers 7. Scriven A. (2010) Promoting health a practical guide, Sixth edition, Elsevier.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 2 1 2
Seminer 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 7 6 42
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 5 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek