Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025151996 | Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını uygulayarak, birey, aile ve toplumda sağlıklı yaşam davranışları geliştirmesidir.
Prof. Dr. Şafak Dağhan
1 | Sağlık davranışı, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmeyi tanımlayabilme |
2 | Etkili sağlık eğitimi için modelleri analiz edebilme |
3 | Sağlık davranışı belirleyicilerini tartışabilme |
4 | Sağlık eğitim süreci adımlarını açıklayabilme |
5 | Sağlık eğitim politika ve stratejilerinde hemşirenin rollerini tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileri Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller Sağlık eğitminin değerlendirilmesi Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi Sağlık eğitimi süreci (prensip ve metodlar) Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı Sağlık inanç modeli, teorilerüstü model, planlı davranış kuramı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri | ||
2 | Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileri | ||
3 | Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım | ||
4 | Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller | ||
5 | Sağlık inanç modeli, teoriler üstü model, planlı davranış kuramı | ||
6 | Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Sağlık eğitimi süreci (prensipler ve metodlar) | ||
9 | Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi | ||
10 | Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri | ||
11 | Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi | ||
12 | Sağlık eğitiminin değerlendirilmesi | ||
13 | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri | ||
14 | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri | ||
15 | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri-dersin devamı | ||
16 | Final sınavı |
1. Naido J., Wills J. ( 2010) Developing practice for public health and health promotion, Third edition, Elsevier. 2. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4. Sharma M., Romas J. (2008). Theoretical foundations of health education and health promotion, Jones and Barlett Publishers 5. Green J., Tones K. (2010). Health promotion planning and strategies, Sage Publications 6. Cottrell R., Mckenzie J. (2011). Health promotion education and education research methods, Second edition, Jones and Barlett Publishers 7. Scriven A. (2010) Promoting health a practical guide, Sixth edition, Elsevier.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |