Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025202004 | Halk Sağlığı Hemşireliği Süreçleri II | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Öğrencinin, halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluklarına ilişkin ileri düzeyde bilgi kazanması ve uzmanlık geliştirmesi, toplumdaki riskli grupların sağlığının korunması ve geliştirilmesinde bu bilgilerini kullanabilmesidir.
Prof.Dr. Süheyla Özsoy Doç.Dr.Aslı Kalkım Dr.Öğr.Üyesi Sevcan Topçu
1 | Halk sağlığı hemşireliğine ilişkin uzmanlık alan bilgilerini riskli grupların sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik sağlık hizmetlerine uyarlayabilme |
2 | Toplumdaki riskli grupların (çocuk, kadın, yaşlı ..) sağlık bakım gereksinimlerini belirleyebilme |
3 | Toplumdaki riskli grupların (çocuk, kadın, yaşlı ..) sağlığını etkileyen fiziksel, sosyal, ekonomik ve kültürel etmenleri ilişkilendirebilme |
4 | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde birincil ve ikincil korunma hizmetlerinin önemini analiz edebilme |
5 | Erken tanı hizmetlerine ilişkin bilgilerini birey, aile ve toplum sağlığına etkileri açısından yorumlayabilme |
6 | Toplum sağlığını olumsuz etkileyen önemli (bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan) hastalıkları nedenleri ile birlikte tanımlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk sağlığı hemşireliği süreçleri dersine giriş Dünyada ve Türkiye’de ana sağlığı Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığı hizmetleri Güç koşullar altındaki çocuklar Dünyada ve ülkemizde aile planlaması hizmetleri Halk sağlığı hemşiresinin aile planlaması hizmetlerindeki rolü Erken tanı hizmetleri ve önemi Bağışıklama ve bağışıklamadaki son yenilikler Türkiye’ de beslenme Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar Ülkemizde görülen önemli kronik hastalıklar Literatür sunumu
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş-dersin tanıtımı beklentiler | ||
2 | Konularla ilgili literatür tarama-Kütüphane araştırması | ||
3 | Halk sağlığı hemşireliği süreçleri dersine giriş | ||
4 | Dünyada ve Türkiye’de ana sağlığı | ||
5 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığı hizmetleri | ||
6 | Güç koşullar altındaki çocuklar | ||
7 | Dünyada ve ülkemizde aile planlaması hizmetleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Halk sağlığı hemşiresinin aile planlaması hizmetlerindeki rolü | ||
10 | Erken tanı hizmetleri ve önemi | ||
11 | Bağışıklama ve bağışıklamadaki son yenilikler | ||
12 | Türkiye’ de beslenme | ||
13 | Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar | ||
14 | Ülkemizde görülen önemli kronik hastalıklar | ||
15 | Literatür sunumu | ||
16 | Final sınavı |
Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara Özmert N.,E.,Dünya’da ve Türkiye’de Aşılama Takvimindeki Gelişmeler,Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2008:51:168-175 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 7 | 5 | 35 |
Makale Kritik Etme | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 9 | 126 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |