GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025032005 Halk Sağlığı Hemşireliği Süreçleri Uygulaması I Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrenciye temel sağlık hizmetleri bakımında yer alma ve topluma bakım sağlama sorumluluğu kazandırmak.


DoçDr.GÜlengül Mermer


1 Sağlığı koruma stratejilerini kavrama.
2 Sağlığı koruma stratejilerini uygulama.
3 Birey aile ve toplum sağlığını etkileyen faktörleri analiz ve sentez edebilme.
4 Aile ve toplum hemşireliği sürecini uygulama ve değerlendirme.
5 Aile ve toplum sağlık sorunlarının çözümünde strateji geliştirme ve hemşirelik etkinliklerinde bulunma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uygulamaya Çıkılan Kurumlar İzmir İl Sağlık Müdürlüğü ;Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi ; Bornova Sağlık Grup Başkanlığı; İzmir Büyükşehir Belediyesi Kadın Danışma Merkezi ; Bornova Verem Savaş Dispanseri ; İzmir Bölge Hıfzısıhha Enstitü Müdürlüğü ; İzmir Büyükşehir Belediyesi


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İzmir İl Sağlık Müdürlüğü uygulaması Okuma Bireysel çalışma
2 İzmir İl Sağlık Müdürlüğü uygulaması Gözlem
3 Bornova Sağlık Grup Başkanlığı uygulaması Okuma
4 Bornova Sağlık Grup Başkanlığı uygulaması Gözlem Bireysel çalışma
5 Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi uygulaması Okuma Bireysel çalışma
6 Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi uygulaması Gözlem
7 İzmir Bölge Hıfzısıhha Enstitü Müdürlüğü uygulaması Gözlem Bireysel çalışma
8 Rapor hazırlama hakkında ön danışmalık Gözlem Bireysel çalışma
9 İzmir Bölge Hıfzısıhha Enstitü Müdürlüğü uygulaması Okuma Bireysel çalışma
10 İzmir Büyükşehir Belediyesi Kadın Danışma Merkezi uygulaması Gözlem
11 İzmir Büyükşehir Belediyesi Kadın Danışma Merkezi uygulaması Rapor Hazırlama
12 Bornova Verem Savaş Dispanseri uygulaması Okuma Bireysel çalışma
13 Bornova Verem Savaş Dispanseri uygulaması Gözlem Okuma
14 İzmir Büyükşehir Belediyesi uygulaması Gösterme
15 İzmir Büyükşehir Belediyesi uygulaması Rapor sunma
16 Raporların değerlendirilmesi

Bert M., Güler Ç., Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ankara 1995. Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Fişek, N., Halk Sağlığına Giriş. Hacettepe Üni. DSÖ Hizmet Araştırmaları ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını No.2,Ankara 1983. Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. Öztek Z., Temel Sağlık Hizmetleri. Hacettepe Üni Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yayını No.86/33, Kısa Dizi No. 1,Ankara 1986. Velicangil, S., Koruyucu ve Sosyal Tıp. Filiz Kitapevi, İstanbul 1980. Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 Türk Silahlı Kuvvetleri Koruyucu Hekimlik Bülteni,Erişim Adresi: www.korhek.org Aile ve Toplum Eğitim-Kültür ve Araştırma Dergisi ,Erişim Adresi: www.aile.gov.tr Sağlık ve Toplum Dergileri ,Erişim Adresi: www.ssyv.org.tr



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 3 45
Uygulama/Pratik 14 6 84
Tartışma 7 3 21
Soru-Yanıt 10 3 30
Gözlem 7 6 42
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 4 56
Okuma 12 4 48
Rapor 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 349

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek