GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025042005 Halk Sağlığı Hemşireliği Süreçleri Uygulaması II Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrenciye, toplumda riskli gruplara sunulan temel sağlık hizmetleri kapsamında halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerisi kazandırmaktır


Doç.Dr.Aslı Kalkım Dr.Öğr.Üyesi Sevcan Topçu


1 Toplumda riskli gruplara yönelik (çocuk, kadın, yaşlı ..) halk sağlığı hemşiresi hizmet yaklaşımını belirleyebilme
2 Koruyucu sağlık hizmetleri uygulamalarında hemşirelik bilgi ve becerilerini bağımsız halde kullanabilme
3 Evde sağlık bakımı hizmetlerine ilişkin bilgilerini uygulama alanında kullanabilme
4 Yürüttüğü her türlü bakımda toplum kuruluşları ile işbirliği yapabilme
5 Toplumun sağlık sorunlarını, değişen sağlık gereksinimlerini bilimsel araştırmalar ışığında birey, aile ve toplum sağlığı açısından tartışabilme
6 Öz değerlendirmesini yapıp bilgi kaynaklarına ulaşarak mevcut bilgi ve becerilerini pekiştirebilme, geliştirebilme, ayrıca edinmiş olduğu tüm bilgi beceriler doğrultusunda bütüncül bakım sunabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uygulamaya Çıkılan Kurumlar;• Bornova Sağlık Grup Başkanlığı’na bağlı birinci basamak sağlık kuruluşlarında [Aile Sağlığı Merkezleri (ASM), Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM)] Halk Sağlığı Hemşireliği’nin temel ilkelerini, felsefesini, rol ve sorumluluklarını gözlemleme, uygulama ve yorumlama.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması Gözlem
2 Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması gözlem uygulama/pratik
3 Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması uygulama/pratik rapor hazırlama
4 Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması gözlem
5 Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması okuma uygulama/pratik
6 Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması uygulama/pratik vaka inceleme
7 Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması uygulama/pratik
8 Rapor hazırlama hakkında ön danışmalık okuma rapor hazırlama
9 Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması gözlem
10 Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması uygulama/pratik
11 Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması uygulama/pratik vaka inceleme
12 Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması uygulama/pratik rapor hazırlama
13 Bornova 1 Nolu TSM uygulaması gözlem uygulama/pratik
14 Bornova 1 Nolu TSM uygulaması uygulama/pratik
15 Bornova 1 Nolu TSM uygulaması uygulama/pratik rapor hazırlama
16 Raporların değerlendirilmesi bireysel çalışma rapor sunma

Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara Özmert N.,E.,Dünya’da ve Türkiye’de Aşılama Takvimindeki Gelişmeler,Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2008:51:168-175 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 6 84
Gözlem 6 2 12
Örnek Vaka İncelemesi 2 2 4
Rapor Hazırlama 4 15 60
Rapor Sunma 1 5 5
Bireysel Çalışma 14 6 84
Okuma 15 8 120
Toplam İş Yükü (saat) 369

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek