Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025042005 | Halk Sağlığı Hemşireliği Süreçleri Uygulaması II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrenciye, toplumda riskli gruplara sunulan temel sağlık hizmetleri kapsamında halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerisi kazandırmaktır
Doç.Dr.Aslı Kalkım Dr.Öğr.Üyesi Sevcan Topçu
1 | Toplumda riskli gruplara yönelik (çocuk, kadın, yaşlı ..) halk sağlığı hemşiresi hizmet yaklaşımını belirleyebilme |
2 | Koruyucu sağlık hizmetleri uygulamalarında hemşirelik bilgi ve becerilerini bağımsız halde kullanabilme |
3 | Evde sağlık bakımı hizmetlerine ilişkin bilgilerini uygulama alanında kullanabilme |
4 | Yürüttüğü her türlü bakımda toplum kuruluşları ile işbirliği yapabilme |
5 | Toplumun sağlık sorunlarını, değişen sağlık gereksinimlerini bilimsel araştırmalar ışığında birey, aile ve toplum sağlığı açısından tartışabilme |
6 | Öz değerlendirmesini yapıp bilgi kaynaklarına ulaşarak mevcut bilgi ve becerilerini pekiştirebilme, geliştirebilme, ayrıca edinmiş olduğu tüm bilgi beceriler doğrultusunda bütüncül bakım sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uygulamaya Çıkılan Kurumlar;• Bornova Sağlık Grup Başkanlığı’na bağlı birinci basamak sağlık kuruluşlarında [Aile Sağlığı Merkezleri (ASM), Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM)] Halk Sağlığı Hemşireliği’nin temel ilkelerini, felsefesini, rol ve sorumluluklarını gözlemleme, uygulama ve yorumlama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması | Gözlem | ||
2 | Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması | gözlem uygulama/pratik | ||
3 | Bornova 8 Nolu Kızılay ASM uygulaması | uygulama/pratik rapor hazırlama | ||
4 | Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması | gözlem | ||
5 | Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması | okuma uygulama/pratik | ||
6 | Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması | uygulama/pratik vaka inceleme | ||
7 | Bornova 6 Nolu Atatürk ASM uygulaması | uygulama/pratik | ||
8 | Rapor hazırlama hakkında ön danışmalık | okuma rapor hazırlama | ||
9 | Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması | gözlem | ||
10 | Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması | uygulama/pratik | ||
11 | Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması | uygulama/pratik vaka inceleme | ||
12 | Bornova 20 Nolu Çamdibi ASM uygulaması | uygulama/pratik rapor hazırlama | ||
13 | Bornova 1 Nolu TSM uygulaması | gözlem uygulama/pratik | ||
14 | Bornova 1 Nolu TSM uygulaması | uygulama/pratik | ||
15 | Bornova 1 Nolu TSM uygulaması | uygulama/pratik rapor hazırlama | ||
16 | Raporların değerlendirilmesi | bireysel çalışma rapor sunma |
Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara Özmert N.,E.,Dünya’da ve Türkiye’de Aşılama Takvimindeki Gelişmeler,Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2008:51:168-175 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Gözlem | 6 | 2 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 2 | 4 |
Rapor Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Okuma | 15 | 8 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 369 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |