GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025442011 Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lisansüstü öğrencinin bilgi temelli analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını kullanarak, çok yönlü bilişsel süreçte karşılaşılan soruna yönelik karar verirken kanıta dayalı uygulamaları, problem çözmeyi amaçlayan mesleki deneyimlerini ve araştırma sonuçlarını mantıksal değerlendirmeden geçirerek hasta bakım uygulamalarına yansımasını sağlar.


Prof. Dr. Süheyla Altuğ Özsoy


1 Hemşirelikte eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2 Hemşirelikte eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilme
3 Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilme
4 Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilme
5 Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilme
6 Eleştirel düşünmede iletişim basamaklarını bilme
7 Karşılaşılan sorunlara etik yaklaşabilme
8 Hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesi ve toplumun sağlık bakım kalitesinin yükseltilmesi açısından katkı sağlayabilmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hemşire öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve becerilerinin tanılanması, hemşirelikte bilişsel becerilerin temel kavramları, hemşirelik sürecindeki bilişsel beceriler, hemşirelikte bilişsel becerileri uygulama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Düşünme Düşünme Süreci, Düşünme Becerileri, Hemşirelikte Düşünme Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
3 Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Boyutları, Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerisi, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
4 Problem Çözme Hemşirelikte Problem Çözme, Hemşirelikte Problem Çözme Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
5 Karar verme Hemşirelikte Karar verme, Hemşirelikte Karar verme Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
6 Etik Karar verme (Hemşirelikte Etik İlkeler ve Kodlar, Hemşirelikte Etik Karar Verme Süreci) Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
7 Öncelikleri Belirleme Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme, Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme Süreci Zaman Yönetimi Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
8 Ara sınav
9 Hemşirelik Süreci Hemşirelik Süreci Basamakları Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
10 Yetki Devri Hemşirelikte Yetki Devri, Hemşirelikte Yetki Devri Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
11 İletişim İletişim Süreci, Hemşirelikte İletişim Hemşirelikte İletişim Teknikleri Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
12 Hasta Eğitimi Hasta Eğitim Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
13 Kanıta Dayalı Hemşirelik Kanıt, Kanıta Dayalı Uygulama, Kanıta Dayalı Hemşirelik Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
14 Hemşire öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması
15 Hemşire öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması-Dersin devamı
16 Final sınavı

1.Yıldırım B.Ö. Editör: Özsoy S.A (2010) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme- Uygulamalı Yaklaşım, Aydın, Tuna Matbaacılık. 2.Alfaro-LeFevre R (1999) Critical Thinking in Nursing, Philadelphia: W.B. Saunders. 3.American Nurses Assosciation (2003)Nursing Scope And Standarts of Practice, Washington DC: American Nurses Publishing. 4.Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği 5.Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America. 6.Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem Yayıncılık, 123-136. 7.Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35. 8. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi Kitabevi, İstanbul, 242–284. 9. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL: Nova University, (ED 320 842 10.Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle River, NJ: Prectice Hall. 11.Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek