Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025442011 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lisansüstü öğrencinin bilgi temelli analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını kullanarak, çok yönlü bilişsel süreçte karşılaşılan soruna yönelik karar verirken kanıta dayalı uygulamaları, problem çözmeyi amaçlayan mesleki deneyimlerini ve araştırma sonuçlarını mantıksal değerlendirmeden geçirerek hasta bakım uygulamalarına yansımasını sağlar.
Prof. Dr. Süheyla Altuğ Özsoy
1 | Hemşirelikte eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
2 | Hemşirelikte eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilme |
3 | Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilme |
4 | Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilme |
5 | Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilme |
6 | Eleştirel düşünmede iletişim basamaklarını bilme |
7 | Karşılaşılan sorunlara etik yaklaşabilme |
8 | Hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesi ve toplumun sağlık bakım kalitesinin yükseltilmesi açısından katkı sağlayabilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşire öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve becerilerinin tanılanması, hemşirelikte bilişsel becerilerin temel kavramları, hemşirelik sürecindeki bilişsel beceriler, hemşirelikte bilişsel becerileri uygulama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Düşünme Düşünme Süreci, Düşünme Becerileri, Hemşirelikte Düşünme Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
3 | Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Boyutları, Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerisi, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
4 | Problem Çözme Hemşirelikte Problem Çözme, Hemşirelikte Problem Çözme Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
5 | Karar verme Hemşirelikte Karar verme, Hemşirelikte Karar verme Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
6 | Etik Karar verme (Hemşirelikte Etik İlkeler ve Kodlar, Hemşirelikte Etik Karar Verme Süreci) Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
7 | Öncelikleri Belirleme Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme, Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme Süreci Zaman Yönetimi Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Hemşirelik Süreci Hemşirelik Süreci Basamakları Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
10 | Yetki Devri Hemşirelikte Yetki Devri, Hemşirelikte Yetki Devri Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
11 | İletişim İletişim Süreci, Hemşirelikte İletişim Hemşirelikte İletişim Teknikleri Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
12 | Hasta Eğitimi Hasta Eğitim Süreci Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
13 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Kanıt, Kanıta Dayalı Uygulama, Kanıta Dayalı Hemşirelik Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | ||
14 | Hemşire öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması | ||
15 | Hemşire öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması-dersin devamı | ||
16 | Final sınavı |
1.Yıldırım B.Ö. Editör: Özsoy S.A (2010) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme- Uygulamalı Yaklaşım, Aydın, Tuna Matbaacılık. 2.Alfaro-LeFevre R (1999) Critical Thinking in Nursing, Philadelphia: W.B. Saunders. 3.American Nurses Assosciation (2003)Nursing Scope And Standarts of Practice, Washington DC: American Nurses Publishing. 4.Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği 5.Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America. 6.Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem Yayıncılık, 123-136. 7.Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35. 8. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi Kitabevi, İstanbul, 242–284. 9. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL: Nova University, (ED 320 842 10.Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle River, NJ: Prectice Hall. 11.Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |