Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025452019 | Acil ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Acil Sağlık Hizmetleri II dersinde; Afetlerde temel korunma prensiplerine uymak ve acil bakım uygulamak, triyaj, kbrn riskini değerlendirmek ve yangın önleme ve yangınla mücadele etmek konusunda yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Prof.Dr.Aynur UYSAL TORAMAN Doç.Dr. Gülengül MERMER
1 | 1. Kriz durumlarında CSÜS/AP ve TCDŞ’yi destekleyebilme |
2 | 2. MISP’de sağlanan temel kavramlar ve teknikleri uygulayabilme |
3 | 3. Acil ve afet durumlarında Minimum Başlangıç Hizmet Sunumu’nun uygulanmasına yönelik koordinasyon becerilerini uygulayabilme |
4 | 4. Kurumlar arasındaki kriz durumlarında acil durum ve gelişmeye yönelik sektörler arası iletişim ve işbirliğini güçlendirebilme |
5 | 5. MISP ile ilgili sektörler arası işbirliği içinde çalışabilmeyi |
6 | 6. CSÜS/AP ve TCDŞ’i mezuniyet öncesi halk sağlığı eğitim programlarına entegre etmek için bir eylem planı hazırlayabilmedir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Olağan dışı durumlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | A-MISP’e genel bakış ve Koordinasyon Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, gerekçesi, tanışma ve beklentiler, Öntest | ||
2 | Kriz durumlarında CSÜS müdahalelerine genel bakış Koordinasyon Mekanizmalarına giriş Kriz durumlarında Türkiye’nin CSÜS/AP ve TCDŞ’e ilişkin acil durum planlaması | ||
3 | B-Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet(TCDŞ): bakım ve destek önündeki engeller | ||
4 | B-Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet(TCDŞ): bakım ve destek önündeki engeller Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu | ||
5 | Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu | ||
6 | Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması MISP SGBV | ||
7 | C-Anne ve Yenidoğan Sağlığı Kriz ve Kriz Sonrası Dönemlerde Anne ve Yenidoğan Sağlığı | ||
8 | Grup çalışması: - Temiz doğum kitlerinin dağıtımının koordine edilmesi - Düşük sonrası bakım hizmetlerinin koordine edilmesi - Anne ve Yenidoğan sağlığında bakım kalitesinin koordine edilmesi | ||
9 | Aile planlama programını kullanarak kapsamlı CSÜS hizmetlerinin planlanması | ||
10 | D-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar/HIV Acil durumlarda öncelikli CYBH/HIV müdahalelerinin koordine edilmesi | ||
11 | Kapsamlı STI ve HIV programlaması | ||
12 | Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- CYBH/HIV | ||
13 | E-Lojistik, İzleme Değerlendirme Ölçme, izleme ve değerlendirme | ||
14 | Ölçme, izleme ve değerlendirme CSÜS/AP malzemeleri ve lojistik | ||
15 | Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- Lojistik Sontest | ||
16 | final sınavı |
1. Clapp, JF. (2002). Exercising through your pregnancy. Omaha, NE: Addicus Books. 2. Coşkun, A. (2007). GebelikveÜremeSağlığıDanışmanlığı, 5. UluslararasıÜremeSağlığıveAilePlanlamasıKongresi, KongreKitabı, Ankara,140–143. 3. Hallgren, A. Kihlgren, M. Norberg, A. (1995). Woman’s perceptions of childbirth and childbirth education before and after education and birth, Midwifery, 11: 130-137. 4. ÜremeSağlığıHizmetSunucularıİçinİleriEğitimBecerileri, JHPIEGO, 2001. 5. AilePlanlamasıKlinikUygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 6. AilePlanlamasıKonusundaGüncelBilgiler, T.C.SağlıkBakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 7. EğiticilerİçinAilePlanlamasıKursRehberi, H.Ü.HalkSağlığı ABD., Johns Hopkins UluslarArasıÜremeSağlığıEğitimProgramıVeSağlıkEğitimiGenelMüdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 8. Hatcher, R.A., Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of ContraseptiveTechnology : A Handbook For Clinic Staff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 9. TietjenL.,Cronin W., Mcıntosh N.: “AilePlanlamasıHizmetlerindeEnfeksiyonuÖnleme: Problem ÇözmeyeYönelikRehber”, Çev.Edit.:Dr. BehireÖzek, Dr. T.Tunga Tüzer,1999, Ankara. 10. Türkiye’deKadınınDurumu, T.C.AileveSosyalPolitikalarBakanlığı, KadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 11. Türkiye’deKadınınDurumu, T.C.AileveSosyalPolitikalarBakanlığı, KadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 12. Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi (CEDAW) ve İhtiyari Protokolü, http://www.ihd.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=363:kadinlara-kar-her-tlayrimcilin-lenmesuluslararasi-slees&catid=37:san-haklarylgeleri&Itemid=96 13. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013, T.C.BaşbakanlıkKadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/eski_site/Pdf/TCEUlusaleylemplani.pdf, 2008, Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |