GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025452019 Acil ve Afetlerde Üreme Sağlığı Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Acil Sağlık Hizmetleri II dersinde; Afetlerde temel korunma prensiplerine uymak ve acil bakım uygulamak, triyaj, kbrn riskini değerlendirmek ve yangın önleme ve yangınla mücadele etmek konusunda yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.


Prof.Dr.Aynur UYSAL TORAMAN Doç.Dr. Gülengül MERMER


1 1. Kriz durumlarında CSÜS/AP ve TCDŞ’yi destekleyebilme
2 2. MISP’de sağlanan temel kavramlar ve teknikleri uygulayabilme
3 3. Acil ve afet durumlarında Minimum Başlangıç Hizmet Sunumu’nun uygulanmasına yönelik koordinasyon becerilerini uygulayabilme
4 4. Kurumlar arasındaki kriz durumlarında acil durum ve gelişmeye yönelik sektörler arası iletişim ve işbirliğini güçlendirebilme
5 5. MISP ile ilgili sektörler arası işbirliği içinde çalışabilmeyi
6 6. CSÜS/AP ve TCDŞ’i mezuniyet öncesi halk sağlığı eğitim programlarına entegre etmek için bir eylem planı hazırlayabilmedir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Olağan dışı durumlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 A-MISP’e genel bakış ve Koordinasyon Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, gerekçesi, tanışma ve beklentiler, Öntest
2 Kriz durumlarında CSÜS müdahalelerine genel bakış Koordinasyon Mekanizmalarına giriş Kriz durumlarında Türkiye’nin CSÜS/AP ve TCDŞ’e ilişkin acil durum planlaması
3 B-Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet(TCDŞ): bakım ve destek önündeki engeller
4 B-Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet(TCDŞ): bakım ve destek önündeki engeller Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu
5 Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu
6 Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması MISP SGBV
7 C-Anne ve Yenidoğan Sağlığı Kriz ve Kriz Sonrası Dönemlerde Anne ve Yenidoğan Sağlığı
8 Grup çalışması: - Temiz doğum kitlerinin dağıtımının koordine edilmesi - Düşük sonrası bakım hizmetlerinin koordine edilmesi - Anne ve Yenidoğan sağlığında bakım kalitesinin koordine edilmesi
9 Aile planlama programını kullanarak kapsamlı CSÜS hizmetlerinin planlanması
10 D-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar/HIV Acil durumlarda öncelikli CYBH/HIV müdahalelerinin koordine edilmesi
11 Kapsamlı STI ve HIV programlaması
12 Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- CYBH/HIV
13 E-Lojistik, İzleme Değerlendirme Ölçme, izleme ve değerlendirme
14 Ölçme, izleme ve değerlendirme CSÜS/AP malzemeleri ve lojistik
15 Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- Lojistik Sontest
16 final sınavı

1. Clapp, JF. (2002). Exercising through your pregnancy. Omaha, NE: Addicus Books. 2. Coşkun, A. (2007). GebelikveÜremeSağlığıDanışmanlığı, 5. UluslararasıÜremeSağlığıveAilePlanlamasıKongresi, KongreKitabı, Ankara,140–143. 3. Hallgren, A. Kihlgren, M. Norberg, A. (1995). Woman’s perceptions of childbirth and childbirth education before and after education and birth, Midwifery, 11: 130-137. 4. ÜremeSağlığıHizmetSunucularıİçinİleriEğitimBecerileri, JHPIEGO, 2001. 5. AilePlanlamasıKlinikUygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 6. AilePlanlamasıKonusundaGüncelBilgiler, T.C.SağlıkBakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 7. EğiticilerİçinAilePlanlamasıKursRehberi, H.Ü.HalkSağlığı ABD., Johns Hopkins UluslarArasıÜremeSağlığıEğitimProgramıVeSağlıkEğitimiGenelMüdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 8. Hatcher, R.A., Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of ContraseptiveTechnology : A Handbook For Clinic Staff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 9. TietjenL.,Cronin W., Mcıntosh N.: “AilePlanlamasıHizmetlerindeEnfeksiyonuÖnleme: Problem ÇözmeyeYönelikRehber”, Çev.Edit.:Dr. BehireÖzek, Dr. T.Tunga Tüzer,1999, Ankara. 10. Türkiye’deKadınınDurumu, T.C.AileveSosyalPolitikalarBakanlığı, KadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 11. Türkiye’deKadınınDurumu, T.C.AileveSosyalPolitikalarBakanlığı, KadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 12. Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi (CEDAW) ve İhtiyari Protokolü, http://www.ihd.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=363:kadinlara-kar-her-tlayrimcilin-lenmesuluslararasi-slees&catid=37:san-haklarylgeleri&Itemid=96 13. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013, T.C.BaşbakanlıkKadınınStatüsüGenelMüdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/eski_site/Pdf/TCEUlusaleylemplani.pdf, 2008, Ankara


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 2 4 4 5 5 2 3 4 3 4 3 3 2
ÖÇ 2 5 4 5 2 5 5 5 2 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 3 3 2 4 5 5 2 5 5 3 4 4 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 2 3 5 5 2 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 4 2 3 3 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 4 4 4 4 5 2 5 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek