Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304035252015 | Grup Psikoterapileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin, grup psikoterapisi ve bir grup psikoterapisi yöntemi olarak psikodrama konusunda bilgilenmesi ve bu bilgilerle birlikte yapılacak uygulamalarla grup psikoterapisi ve psikodrama bilgi ve becerilerinin edinilmesi amaçlanmaktadır.
Prof.Dr. M. Olcay Çam , Prof. Dr. Esra Engin
1 | Psikiyatrik tedavide kullanılan grup psikoterapi ve psikodrama yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olma |
2 | Klinik uygulamalarda sıklıkla kullanılan grup psikoterapi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Psikiyatri hemşirelerinin psikoterapist rolleri hakkında bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste grup psikoterapisi tanımı, bileşenleri, çeşitleri, tedavi edici etmenleri, kavramları, kişilerarası öğrenme, terapistin rolü ve işlevi, teknikleri, grup psikoterapisinin eğitimi, aktarım ve saydamlık, grup süreci, psikodrama, sosyometri, insanlararası ilişki türleri, empati, transferans, tele, rol kuramı, spontanlık, eylem,yaratıcılık, kalıcık ve psikodrama oturumunun üç aşaması; ısınma, oyun, görüşme konuları tartışılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Grup psikoterapisi: tanımı, bileşenleri | ||
2 | Grup psikoterapisi: çeşitleri | ||
3 | Grup psikoterapisi: tedavi edici etmenler | ||
4 | Grup psikoterapisinin kavramları | ||
5 | Kişilerarası öğrenme | ||
6 | Grup bağlılığı, Egonun bütünleşmesi | ||
7 | Grup psikoterapisinin kavramları, Terapist: rolü ve işlevi, teknikleri, grup psikoterapisinin eğitimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Psikodrama | ||
10 | Psikodrama | ||
11 | Insanlararası ilişki türleri,empati, transferans, tele | ||
12 | rol kuramı, rol gelişimi, rol kategorileri | ||
13 | Spontanlık, Eylem | ||
14 | Yaratıcılık, kalıcılık | ||
15 | Psikodrama oturumunun üç aşaması; ısınma, oyun, görüşme | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Yalom ID (1992) Çevirenler: Ataman Tangör, Özgür Karaçam. Grup Psikoterapisinin Teori Ve Pratiği. 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, Istanbul. 2. Özbek A., Leutz G. (1987) Psikodrama Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim. 1. Baskı Has- Soy Matbaası, Ankara. 3. Schützenberger- Ancelin, A. (1995) Çeviren: Abdülkadir Özbek. Psikodrama Yöntemleri Ve Bir Özet Sunumu. Varan Matbaası, Ankara. 4. Vinogradow S., Yalom Id (1996) Çeviren: T. Tunga Tüzer. Grup Psikoterapisi Kısa Klavuzu. 1. Baskı. Compos Mentis Yayınları, Ankara. 5. Naar R. (1993) Çeviren. Nesrin Hisli Şahin. Grup Psikoterapisine Ilk Adım. Imge Kitabevi, Ankara. 6. Yalom ID.(1998) Çeviren: Nesrin Hisli Şahin. Kısa Süreli Grup Psikoterapileri: Ilkeler Ve Teknikler, 1. Baskı. Pastel Matbaacılık, Ankara. 7. Altınay D. (2000) Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı. Yaşama Dair Çok Şey. 1. Basım. Sistem Yayıncılık, Istanbul. 8. Altınay D.(1998) Psikodrama Grup Psikoterapisi. 300 Isınma Oyunu. Sistem Yayıncılık, Istanbul. 9. Blatner H. (1993) Çeviren: Abdülkadir Özbek, Acting- In Practical Applications Of Psychodramatic Methods (Psikodrama Ile Iletişim Dünyamıza Adımlar) Ertem Basın Yayın Ltd. Şti. Ankara. 10. Dökmen Ü. (1995) Sosyometri Ve Psikodrama. 2. Baskı, Sistem Yayıncılık, Ankara. 11. Gökler B. (1998) Psikodrama Yoluyla Tedavi Gören Bir Ergen Grubunun Süreç Analizinde Simgelerin Kullanım.Dr. Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü, Psikodrama Terapisti Tezi, Ankara. 12. Çam O (2001) Üniversite Öğrencilerinin Kişilerarası Ilişki Becerisi Olarak Kendilerini Açmada Psikodramanın Etkisi. Dr. Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü, Psikodrama Tezi, Izmir. 13. Çam O. (1995) Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinde Psikodrama Uygulamasının Empatik Eğilimi Ve Empatik Beceri Üzerine Etkisi. Ege Üniversitesi Hem. Yük. Okulu Dergisi, Cilt: 11(2): 55- 65. 14. Çam Kırlangıç M.O. (1986)Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinde Psikodrama Grup Çalışması Ile Girişkenlik Düzeyi Ilişkisinin Incelenemsi. Ege Üni.Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (2); 1-11. (22. Uluslararası Grup Psikoterapileri Kongresinde Bildiri) 15. Çam O.(2000) Hemşirelik Öğrencisiyle Yapılan Psikodrama Grup Psikoterapisi. 1. Ulusal Hemşirelik Öğrenci Sempozyumu Sözel Bildiri (24-26 Mayıs, Izmir).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 273 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 3 |