GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304035022016 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Hemşireliğinde Temel İlkeler II Ders 1 2 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders sonunda; öğrencinin psikiyatri hemşireliği kuramları, felsefesi, ilkeleri, standartları ve rollerine ilişkin bilgi ve bakış açısı kazanması ve öğrencinin bu kazanımları hemşirelik bakımına yansıtması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Satı DOĞAN


1 Psikiyatri hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
2 Psikiyatri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme
3 Psikiyatri hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme,
4 Psikiyatri hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
5 Psikiyatri hemşireliği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Psikiyatrik hastalıklar ve tedavisi, birincil, ikincil ve üçüncül koruma ve psikiyatri hastalarının ailelerinin eğitiminde psikiyatri hemşiresine düşen rol ve sorumlulukları içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Anksiyete Bozuklukları
2 Anksiyete Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
3 Duygudurum Bozuklukları
4 Duygudurum Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
5 Şizofrenik Bozukluklar
6 Şizofrenik Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı
7 Organik Mental Bozukluklar
8 Ara sınav
9 Organik Mental Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı
10 Madde Kullanım Bozuklukları
11 Madde Kullanım Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
12 Yeme Bozuklukları
13 Yeme Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
14 Kişilik Bozuklukları
15 Araştırma planlarının sunumu
16 Final Sınavı

1. Hofling C K, Leininger M M (2009), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, Çev: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul. 2.Kum N.(2000)Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul. 3. Öztürk O, Uluşahin A (2008), Ruh SAğlığı ve Bozuklukları I-II. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. 4.Kaplan HI, Sadock BJ. (2004) Klinik Psikiyatri. Ed. Abay E. Çev:Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. YARDIMCI KİTAPLAR: Taylor CM. Essentials of Psychiatric Nursing, Mosby Year Book, Inc. St Louis, Fourteen ed., 1994.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 12 2 24
Tartışma 12 2 24
Rapor Hazırlama 12 2 24
Rapor Sunma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
Okuma 12 3 36
Performans 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 203

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 0 5 3
ÖÇ 1 3 5 5 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 4 2 3
ÖÇ 4 4 5 5 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek