GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304035072019 Psikopatoloji I Seçmeli Ders Grubu 1 1 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencinin, normal ve normal olmayan davranış ve zihinsel süreçlere ilişkin kuramsal bağlantı; değerlendirilme basamakları, özellikleri ve bu süreçlere yol açabilecek faktörler hakkında bilgilenmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Esra ENGİN, Doç. Dr. Gülseren Keskin, Dr.Öğr. Üyesi Serap YILDIRIM


1 Normal ve normal olmayan davranışlar ve zihinsel süreçler arasındaki bağlantı ve ayrımı yapabilme.
2 Mental gelişim sürecini tanımlayabilme.
3 İnsan davranışlarını kuramlar doğrultusunda yorumlayabilme
4 Savunma mekanizmalarını kavrayabilme
5 Bilgi işleme sürecini tanımlayabilme

Birinci Öğretim


-


-


Normal- normal olmayan davranışlar ve gelişim sürecini psikopatoloji kuramları ve modelleri kapsamında tartışılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı Psikopatolojiye Giriş (Normlar ve Normlardan Sapma, İstatistiksel Normlar, Sosyal Normlar, Gelişimsel Normlar, Kültürel Normlar, Uyumsuz Davranış)
2 Psikopatolojiye Giriş (Davranışın Sıklığı, Şiddeti, Süresi, Bilişsel İşlev Görme Düzeyi, Nedensel Etkenler ve Bakış Açıları)
3 Mental Gelişimin Başlangıcı: Arkeik Ego
4 Mental Gelişimin Başlangıcı: Arkeik Ego
5 İçgüdülerin Gelişmesi: Çocukluk Cinselliği
6 İçgüdülerin Gelişmesi: Çocukluk Cinselliği
7 Ara Sınav
8 Gelişimin Geç Dönemleri: Süperego
9 Savunma Mekanizmaları Semptomlara Karşı Savunmalar ve Sekonder Kazançlar
10 Savunma Mekanizmaları Semptomlara Karşı Savunmalar ve Sekonder Kazançlar
11 Duygusal Dışavurum ve Kontrol
12 Gerçeği Değerlendirme Bilgi İşleme Süreçlerinin Temel Öğeleri
13 Gerçeği Değerlendirme Bilgi İşleme Süreçlerinin Temel Öğeleri
14 Sosyal İlişkilerde Başetme Sevgi ve özsevi
15 Film Gösterimi ve Tartışması
16 FİNAL SINAVI

1. Fenichel O., Çev: Tuncer S., Nevrozların Psikanalitik Teorisi 2. Davisom GC., Neale J.M., Çev:İhsan Dağ, Anormal Psikoloji 3. Comer, R. J. (2012). Abnormal psychology. NY: Worh Publishers. 4. Davison, G. C. ve Neale, J. M. (2004).Anormal psikolojisi (İ. Dağ, Çev. Ed.).Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi: 2003). 5. Oltmanns, T. F. ve Neale, J. M. (2004).Anormal davranışlar psikolojisinde vak’a çalışmaları.(İ.Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.(Orijinal çalışma basım tarihi: 2003).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 16 3 48
Rapor Sunma 5 3 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 271

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 4
ÖÇ 2 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 3
ÖÇ 4 4 3 3
ÖÇ 5 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek