Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304035072019 | Psikopatoloji I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin, normal ve normal olmayan davranış ve zihinsel süreçlere ilişkin kuramsal bağlantı; değerlendirilme basamakları, özellikleri ve bu süreçlere yol açabilecek faktörler hakkında bilgilenmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Esra ENGİN, Doç. Dr. Gülseren Keskin, Dr.Öğr. Üyesi Serap YILDIRIM
1 | Normal ve normal olmayan davranışlar ve zihinsel süreçler arasındaki bağlantı ve ayrımı yapabilme. |
2 | Mental gelişim sürecini tanımlayabilme. |
3 | İnsan davranışlarını kuramlar doğrultusunda yorumlayabilme |
4 | Savunma mekanizmalarını kavrayabilme |
5 | Bilgi işleme sürecini tanımlayabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Normal- normal olmayan davranışlar ve gelişim sürecini psikopatoloji kuramları ve modelleri kapsamında tartışılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Psikopatolojiye Giriş (Normlar ve Normlardan Sapma, İstatistiksel Normlar, Sosyal Normlar, Gelişimsel Normlar, Kültürel Normlar, Uyumsuz Davranış) | ||
2 | Psikopatolojiye Giriş (Davranışın Sıklığı, Şiddeti, Süresi, Bilişsel İşlev Görme Düzeyi, Nedensel Etkenler ve Bakış Açıları) | ||
3 | Mental Gelişimin Başlangıcı: Arkeik Ego | ||
4 | Mental Gelişimin Başlangıcı: Arkeik Ego | ||
5 | İçgüdülerin Gelişmesi: Çocukluk Cinselliği | ||
6 | İçgüdülerin Gelişmesi: Çocukluk Cinselliği | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Gelişimin Geç Dönemleri: Süperego | ||
9 | Savunma Mekanizmaları Semptomlara Karşı Savunmalar ve Sekonder Kazançlar | ||
10 | Savunma Mekanizmaları Semptomlara Karşı Savunmalar ve Sekonder Kazançlar | ||
11 | Duygusal Dışavurum ve Kontrol | ||
12 | Gerçeği Değerlendirme Bilgi İşleme Süreçlerinin Temel Öğeleri | ||
13 | Gerçeği Değerlendirme Bilgi İşleme Süreçlerinin Temel Öğeleri | ||
14 | Sosyal İlişkilerde Başetme Sevgi ve özsevi | ||
15 | Film Gösterimi ve Tartışması | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Fenichel O., Çev: Tuncer S., Nevrozların Psikanalitik Teorisi 2. Davisom GC., Neale J.M., Çev:İhsan Dağ, Anormal Psikoloji 3. Comer, R. J. (2012). Abnormal psychology. NY: Worh Publishers. 4. Davison, G. C. ve Neale, J. M. (2004).Anormal psikolojisi (İ. Dağ, Çev. Ed.).Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi: 2003). 5. Oltmanns, T. F. ve Neale, J. M. (2004).Anormal davranışlar psikolojisinde vak’a çalışmaları.(İ.Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.(Orijinal çalışma basım tarihi: 2003).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 16 | 3 | 48 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 271 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 |