GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304035232020 Görüşme Becerileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Psikiyatrik görüşmenin temellerine uygun bilgi ve becerinin kazandırılması, görüşmelerde gözetilmesi gereken etik ilkeler, görüşmenin yapılandırılması, görüşmede ele alınması gereken temel konular hakkında lisansüstü bilginin verilmesidir.


Prof. Dr. Esra Engin, Doç. Dr. Şeyda Dülgerler


1 Psikiyatrik görüşme süreçleriyle ilgili mevcut bilgi ve becerileri üst düzeyde geliştirmek ve derinleştirmek
2 Değişik yaşam dönemlerindeki hasta ya da danışanlarla doğru görüşme tekniklerini kullanarak görüşme yapabilmek.
3 Psikiyatrik hastalık tanısı almış bireylerle klinik görüşme sürecini başlatabilmek, sürdürebilmek ve sonlandırabilmek..
4 Özel durumlar (Kayıp-yas, şiddet, istismar, travma) yaşayan bireylerle klinik görüşme sürecini başlatabilmek, sürdürebilmek ve sonlandırabilmek.
5 Görüşmelerde gözetilmesi gereken etik ilkelere uygun davranma becerisini geliştirerek, görüşme sürecinde psikopatolojiyi saptayabilmek.
6 Görüşmenin yapılandırılması, görüşmede ele alınması gereken temel konular, görüşmeye dayalı hemşirelik tanısı koyma, bakım planı oluşturma ve rapor yazma becerisini geliştirmek

Birinci Öğretim


--


--


Görüşmenin yapılandırılması, görüşmede ele alınması gereken temel konular, hasta-hemşire ilişkisi, etik ilkeler, görüşmeye dayalı hemşirelik tanısı koyma, bakım planı oluşturma ve rapor yazmayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, işleniş biçimi ve kurallar hakkında bilgilendirme
2 Görüşmenin tanımı, önemi, görüşme süreci ve kapsamı
3 Görüşme sürecini biçimlendiren temel kavramlar, Görüşme teknikleri
4 Görüşme Yönetimi: Görüşmeye hazırlık, Görüşmenin başlatılması, Hastayı Desteklemek)
5 Görüşme Yönetimi: Belirli bilgilerin alınması, belirli görüşme sorunları, Görüşmenin sonlandırılması)
6 Görüşme teknikleri ve Görüşme süreci
7 Görüşme Yönetimi ve Görüşme süreci
8 Ara Sınav
9 Görüşme Tekniklerinin Genişletilmesi: Ruhsal durum bakısı ve yaş gruplarına özgü görüşme teknikleri
10 Interview Techniques Expansion: Mental status examination and interview techniques specific to age groups
11 Görüşme Tekniklerinin Genişletilmesi: Aile görüşmesi
12 Anksiyete, Duygu durum ve Organik mental bozukluklar ve görüşme süreçleri
13 Şizofrenik Bozukluklar ve Görüşme süreçleri
14 Kişilik Bozuklukları ve Bağımlılıkta Görüşme süreçleri
15 Psikiyatrik Hastalıklar ve Görüşme Örnekleri ve egzersizler
16 Final Sınavı

1.Çam O.,Dülgerler Ş., Engin E. Psikiyatri hemşireliğinde Standart Bakım İçin Hemşireik Süreci Uygulama Kitabı. İzmir Güven Kitabevi 2006 , 1.Basım. 2.Robert E.F., Bishop Marian F. « Klinik Görüşme Ustalıkları :Veri toplama, hastayı değerlendirme ve yönlendirme ». Çeviri :Levent Mete, İnci Doğaner, Işıl Vahip. Saray Tıp Kitabevleri İzmir. 3.Terakye G. , “Hasta Hemşire İlişkileri” ,ISBN 975-95943-0-7, Aydoğdu Ofset , Ankara ,1995 4.Cüceloğlu D. İnsan İnsana. 4. basım. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, ISBN 975-98185-0-7,Okullar Yayınevi.İzmir,2005 6.Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ. . Ankara, 2004 7.Özcan, A. Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri. İzmir,1996 8.Dökmen, Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayınları İstanbul,1996 9.Orlando,J.J., “Hemşire- Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler”, (Çev:A. Özcan, N. Platin)Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:5. 10.Sudeen S., Stuard G., Roukin I., Cohen S.” Nurse- Client Interaction” Fourth Edit. Mosby Comp., St. Louis , 1989. 11.Berko R.M., Wolvin, A.D., Wolvin Darlyn, „ Communicating: A Social And Career Focus“, Fourth Edit., Copyright, Boston, 1989. 12.Longo D.C., Williams R.A. Clinical Practice in Psychosocial Nursing : Assessment and Intervention. ACC/Newyork


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 1 3 3
Rapor Hazırlama 14 3 42
Rapor Sunma 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 14 3 42
Performans 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4 5 3 5 2 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 5 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek