GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304055052011 Hemşirelikte Kavramsal Öğeler Seçmeli Ders Grubu 1 2 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yüksek lisans öğrencilerinin; sağlıklı ya da hasta bireyin bakımında hemşirelikle ilgili kavramları kullanarak bütüncül bir bakış açısı kazanmaları için hemşirelik uygulamalarının temelindeki kavramları öğrenmesini ve benimsemesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Aynur ESEN, Yrd. Doç. Dr. Serap ÖZER


1 1. Yüksek lisans öğrencisinin lisansüstü düzeyde hemşirelik teorik bilgi ve uygulamalarına temel oluşturacak hemşirelik kavramlarını bilmesi ve ifade edebilmesi
2 2. Sağlık, çevre, insan ve hemşirelik ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri ifade edebilme
3 3. Lisansüstü düzeydeki hemşirelik uygulamalarında bilginin davranışa dönüştürülmesi için önemli olan kavramları benimseyebilme
4 4. Hemşirelik ve diğer sağlık disiplinleri ile etkin iletişim sağlayabilme ve inter-multidisipliner ekip çalışması için gerekli olan iletişim yöntemlerini kullanabilme
5 5. Klinik uygulamalar ve araştırmalarda kanıt temelli uygulamalara ve etik değerlere uygun davranabilme
6 6. Eleştirel düşünebilme ve mesleki güncel gelişmeleri izleyebilme ve uygulamaya aktarabilme
7 7. Kendini ifade edebilmeyi öğrenme ve kişisel gelişim becerilerini kazanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kavram-kuram tanımları; sağlık hastalık kavramları, objektif-subjektif sağlık tanımları ve ilgili kavramlar; biyo-psiko-sosyal açıdan insan; çevre, çevre sağlık ilişkisi, homeostazis ve adaptasyon teorileri; eğitim, kültür, ekonomi ve sağlık ilişkisi; holizm kavramı ve hemşirelik bakımı açısından önemi; geleneksel-çağdaş hemşirelik tanımları ve ölçütleri, hemşirelikle ilgili yasalar, mesleki kuruluşlar; hemşirelik bakım planı; empati-sempati ve sağlık/hastalık ilişkisi; iletişim yöntemleri ve kişilerarası ilişkiler; kalite-yaşam kalitesi kavramları, toplam kalite yönetimi; stres ve stresle baş etme yöntemleri ve psikosomatik sağlık sorunları; kanıt kavramı, kanıta dayalı hemşirelik girişimleri, etik ve malpraktis; ekip çalışması, yönetim, liderlik, motivasyon, kişisel gelişim ve girişkenlik kavramları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kavram-Kuram Tanımları ve Hemşirelikte Kavramsal Öğeler Dersi İçeriğinin Tanıtımı
2 Sağlık/ Hastalık Kavramları, Objektif-Subjektif Sağlık Tanımları ve İlgili Kavramlar
3 Biyo-Psiko-Sosyal Açıdan İnsan
4 Çevre, Çevre Sağlık İlişkisi, Homeostazis ve Adaptasyon Teorileri
5 Eğitim, Kültür, Ekonomi ve Sağlık İlişkisi
6 Holizm Kavramı ve Hemşirelik Bakımı Açısından Önemi
7 Geleneksel-Çağdaş Hemşirelik Tanımları ve Ölçütleri, Hemşirelikle İlgili Yasalar, Mesleki Kuruluşlar
8 ARA SINAV
9 Hemşirelik Bakım Planı: Gelişimsel Süreç, Bakımı Alan ve Veren Açısından Yararlar, Bakım Planı Modelleri
10 Empati-Sempati ve Sağlık/Hastalık İlişkisi
11 İletişim Yöntemleri ve Kişilerarası İlişkiler
12 Kalite Kavramı ve Sağlık-Bakım-Yaşam Kalitesi Kavramları, Toplam Kalite Yönetimi
13 Stres ve Stresle Baş Etme Yöntemleri ve Psikosomatik Sağlık Sorunları
14 Kanıt Kavramı, Kanıta Dayalı Hemşirelik Girişimleri, Etik ve Malpraktis
15 Ekip Çalışması-İnterdisipliner Multidisipliner Ekip Kavramları Yönetim ve Liderlik /Motivasyon, Girişkenlik
16 FİNAL SINAVI

Kitaplar Birol L. (2005). Hemşirelik Süreci. 7. Baskı, Bozyaka Matbaacılık İzmir Birol L, Akdemir N, Bedük T. (2004). İç Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Potter PA, Perry AG. (1999). Basic Nursing a Critical Thinking Approach, Fourth Edition, Mosby Publication. Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, İstanbul. Yardımcı Kaynaklar Hemşirelik, tıp, sağlık, insan ve çevre ile ilgili basılı ve elektronik erişimli yerli ve yabancı dergiler İlgili bilimsel internet kanallı web sayfaları Konu ile ilgili basılı kongre materyalleri, kitapları Ders Araçları Office Yazılımı (power point), Slayt, Barko-vizyon, Bilgisayar


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek