Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304055372018 | Adli Hemşirelik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilerin; cerrahide güncel uygulamaları kavramasını, bu alandaki yenilikleri tanımasını ve yeni uygulamaların hemşirelik mesleğindeki teorik ve pratik bilgileri kavramasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN
1 | Cerrahide güncel uygulamalar ile ilgili tanımları ve kavramları bilme |
2 | Cerrahide güncel uygulamaları takip edebilme |
3 | Cerrahide güncel uygulama bilgilerini klinik uygulamalar ile sentez edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Laparoskopik cerrahi, günübirlik cerrahi, laser cerrahisi, minimal invaziv cerrahi, robotik cerrahi, sağlık bakım sistemleri, cerrahide güncel tedavi yöntemleri, cerrahi bakımında güncel yaklaşımlar, globalizasyonun bakıma etkisi, globalizasyonun cerrahi hemşireliğine etkisi, yasal ve etik konular, cerrahinin sosyal boyutu, cerrahi hastasının bakımında kaliteyi artırma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | ||
2 | Cerrahi bakımında güncel yaklaşımlar | ||
3 | Cerrahi hasta güvenliğinde güncel eğilimler | ||
4 | Günübirlik cerrahi hemşireliğinde güncel konular | ||
5 | Ameliyat öncesi hasta eğitiminde güncel eğilimler | ||
6 | Ameliyat sonrası elektrolit dengesi yönetiminde güncel eğilimler | ||
7 | Ameliyat sonrası bulantı kusma yönetiminde güncel eğilimler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ameliyat sonrası ağrı yönetiminde güncel eğilimler | ||
10 | Ameliyat sonrası normotermi yönetiminde güncel eğilimler | ||
11 | Cerrahi hastanın taburculuk eğitiminde güncel eğilimler | ||
12 | COVİD-19 ve cerrahi | ||
13 | COVİD- 19 hemşirelik yönetimi | ||
14 | Cerrahi hastasının bakımında kaliteyi artırmada güncel eğilimler | ||
15 | Final Sınavı |
•Cowen,P., Moorhead,S., 2006Current Issues in Nursing. 7 th Edit. Mosby.USA •www.rnao.org/bestpractices •www.mrw.interscience.wiley.com/cochrane •National Guideline Clearinghouse http://www.ngc.gov •The Cochrane Collaboration http://www.cochrane.org/ Aziato, L. (2014). Footprints of the Nursing Profession : Current Trends and Emerging Issues in. Sub-Saharan Publishers. •The Joanna Briggs Institute http://www.joannabriggs.edu.au/about/home
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |