GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304055372018 Adli Hemşirelik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilerin; cerrahide güncel uygulamaları kavramasını, bu alandaki yenilikleri tanımasını ve yeni uygulamaların hemşirelik mesleğindeki teorik ve pratik bilgileri kavramasını sağlamaktır.


Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN


1 Cerrahide güncel uygulamalar ile ilgili tanımları ve kavramları bilme
2 Cerrahide güncel uygulamaları takip edebilme
3 Cerrahide güncel uygulama bilgilerini klinik uygulamalar ile sentez edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Laparoskopik cerrahi, günübirlik cerrahi, laser cerrahisi, minimal invaziv cerrahi, robotik cerrahi, sağlık bakım sistemleri, cerrahide güncel tedavi yöntemleri, cerrahi bakımında güncel yaklaşımlar, globalizasyonun bakıma etkisi, globalizasyonun cerrahi hemşireliğine etkisi, yasal ve etik konular, cerrahinin sosyal boyutu, cerrahi hastasının bakımında kaliteyi artırma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Cerrahi bakımında güncel yaklaşımlar
3 Cerrahi hasta güvenliğinde güncel eğilimler
4 Günübirlik cerrahi hemşireliğinde güncel konular
5 Ameliyat öncesi hasta eğitiminde güncel eğilimler
6 Ameliyat sonrası elektrolit dengesi yönetiminde güncel eğilimler
7 Ameliyat sonrası bulantı kusma yönetiminde güncel eğilimler
8 Ara Sınav
9 Ameliyat sonrası ağrı yönetiminde güncel eğilimler
10 Ameliyat sonrası normotermi yönetiminde güncel eğilimler
11 Cerrahi hastanın taburculuk eğitiminde güncel eğilimler
12 COVİD-19 ve cerrahi
13 COVİD- 19 hemşirelik yönetimi
14 Cerrahi hastasının bakımında kaliteyi artırmada güncel eğilimler
15 Final Sınavı

•Cowen,P., Moorhead,S., 2006Current Issues in Nursing. 7 th Edit. Mosby.USA •www.rnao.org/bestpractices •www.mrw.interscience.wiley.com/cochrane •National Guideline Clearinghouse http://www.ngc.gov •The Cochrane Collaboration http://www.cochrane.org/ Aziato, L. (2014). Footprints of the Nursing Profession : Current Trends and Emerging Issues in. Sub-Saharan Publishers. •The Joanna Briggs Institute http://www.joannabriggs.edu.au/about/home


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 2 2 4
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek