GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304065122002 Sağlık Bilimlerinde İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrenciye tüm ortamlarda iletişim ve etkileşim sürecini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmaktır.


Prof. Dr. Ayten ZAYBAK Prof. Dr. Dilek SARI


1 İletişim sürecini etkili bir şekilde kullanabilme
2 Hastane ortamında iletişim ve etkileşim becerilerini kullanabilme

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Haftalık ders içeriğinde verilmiştir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim, iletişimin önemi ve temel işlevi, iletişim yaklaşımları, iletişim süreci
2 Sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim, küçük grup iletişimi, kitle iletişimi
3 İletişimin davranış üzerindeki etkileri ile ilgili kuramlar
4 Stratejik iletişim programı geliştirme
5 İletişim becerilerini geliştirme
6 Hemşirelikte mesleki iletişim
7 Sağlık bakım ekibi üyeleri arasındaki iletişim ve sağlık bakım sistemindeki belgeleme ve kayıtlar
8 Hemşirelikte iletişimi engelleyen etmenler
9 Hemşirelikte iletişimi kolaylaştıran etmenler
10 Terapötik hemşire-hasta ilişkisi
11 Hemşirelikte iletişim becerilerinin öğretimi
12 Vaka tartışması
13 Vaka tartışması
14 Vaka Tartışması
15 Final Sınavı

Berman A, Snyder S, Frandsen G. (2020) Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 11th ed., March 5, 2020 Potter PA, Perry AG, Stockert P, Hall A. (2020) Fundamentals of Nursing. 10th edition, Elsevier. April 6, 2020 Taylor C, Lynn P, Bartlett JL. (2018) Fundamentals of Nursing – The Art and Science of Person- Centered Care. LWW; Ninth, North American ed. Craven RF, Hirnle C, Jensen S (2015), Hemşirelik Esasları İnsan sağlığı ve Fonksiyonları, (Cevriri Ed: Uysal N, Çakırçalı E), Yedinci Bakıdan Ceviri, Palme Yayıncılık Üstün B, Akgün E, Partlak N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,Okullar Yayınevi, İzmir 2005. erakye G. Hasta hemşire ilişkileri, Zirve Ofset, 5.baskı, Ankara 1998.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Performans 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek