Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304065122002 | Sağlık Bilimlerinde İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenciye tüm ortamlarda iletişim ve etkileşim sürecini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Prof. Dr. Ayten ZAYBAK Prof. Dr. Dilek SARI
1 | İletişim sürecini etkili bir şekilde kullanabilme |
2 | Hastane ortamında iletişim ve etkileşim becerilerini kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Haftalık ders içeriğinde verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişim, iletişimin önemi ve temel işlevi, iletişim yaklaşımları, iletişim süreci | ||
2 | Sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim, küçük grup iletişimi, kitle iletişimi | ||
3 | İletişimin davranış üzerindeki etkileri ile ilgili kuramlar | ||
4 | Stratejik iletişim programı geliştirme | ||
5 | İletişim becerilerini geliştirme | ||
6 | Hemşirelikte mesleki iletişim | ||
7 | Sağlık bakım ekibi üyeleri arasındaki iletişim ve sağlık bakım sistemindeki belgeleme ve kayıtlar | ||
8 | Hemşirelikte iletişimi engelleyen etmenler | ||
9 | Hemşirelikte iletişimi kolaylaştıran etmenler | ||
10 | Terapötik hemşire-hasta ilişkisi | ||
11 | Hemşirelikte iletişim becerilerinin öğretimi | ||
12 | Vaka tartışması | ||
13 | Vaka tartışması | ||
14 | Vaka Tartışması | ||
15 | Final Sınavı |
Berman A, Snyder S, Frandsen G. (2020) Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 11th ed., March 5, 2020 Potter PA, Perry AG, Stockert P, Hall A. (2020) Fundamentals of Nursing. 10th edition, Elsevier. April 6, 2020 Taylor C, Lynn P, Bartlett JL. (2018) Fundamentals of Nursing – The Art and Science of Person- Centered Care. LWW; Ninth, North American ed. Craven RF, Hirnle C, Jensen S (2015), Hemşirelik Esasları İnsan sağlığı ve Fonksiyonları, (Cevriri Ed: Uysal N, Çakırçalı E), Yedinci Bakıdan Ceviri, Palme Yayıncılık Üstün B, Akgün E, Partlak N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,Okullar Yayınevi, İzmir 2005. erakye G. Hasta hemşire ilişkileri, Zirve Ofset, 5.baskı, Ankara 1998.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Performans | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 |