Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304065202010 | Hemşirelikte Ergonomi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenciye hasta bakımını ergonomi ilkeleri doğrultusunda yürütebilme becerisi kazandırmak.
Prof. Dr. Leyla KHORSHTD
1 | 1) Hasta bakımını ergonomi ilkeleri doğrultusunda yürütebilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Sağlık kurumlarında temel ergonomik ilkeler Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan mekanik zararlar Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan fiziksel zararlar Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan kimyasal zararlar Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan biyolojik zararlar Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan psikolojik zararlar (stres, tükenmişlik) OSHA’nın hemşireler için ergonomik standartları Ergonominin dünyadaki ve ülkemizdeki yasal yönü
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı, Ergonominin tanımı ve tarihsel gelişimi | ||
2 | Sağlık kurumlarında temel ergonomik ilkeler | ||
3 | OSHA’nın hemşireler için ergonomik standartları | ||
4 | Ergonominin Dünyada Ve Ülkemizdeki Yasal Yönü | ||
5 | Hemşirelikte ergonomi | ||
6 | Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan fiziksel zararlar | ||
7 | Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan kimyasal zararlar | ||
8 | Hemşirelerin çalışma ortamlarının uygun olmaması nedeniyle oluşan biyolojik zararlar | ||
9 | Hemşirelerin Çalışma Ortamlarının Uygun Olmaması Nedeniyle Oluşan Biyo-Mekanik Riskler | ||
10 | Hemşirelerin Çalışma Ortamlarının Uygun Olmaması Nedeniyle Oluşan Psikososyal zararlar (Stres) | ||
11 | Hemşirelerin Çalışma Ortamlarının Uygun Olmaması Nedeniyle Oluşan Psikososyal Zararlar (Tükenmişlik) | ||
12 | Hemşirelerin Çalışma Ortamlarının Uygun Olmaması Nedeniyle Oluşan Psikososyal Zararlar (Sözel şiddet) | ||
13 | Hemşirelerde Vardiyalı Çalışmaya Bağlı Sirkadiyen Ritm Bozukluğu İle İlgili Sorunlar- (Uyku Yoksunluğu) Kazalar) | ||
14 | Hemşirelerde Vardiyalı Çalışmaya Bağlı Sirkadiyen Ritm Bozukluğu İle İlgili Sorunlar- (yorgunluk, vardiyalı çalışma toleransı, tıbbi hatalar, sosyal kişisel ilişki sorunları, Yeme Zamanı ile ilgili sorunlar) |
1. Berman A, Snyder S, Kozier B et al. (2008) Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 8th ed., St. Louis. 2. Potter PA, Perry AG (2005) Fundamentals of Nursing Concepts, Process and Practice. 6th edition, St. Louis The C.V. Mosby Company. 3. Taylor C, Lillis C, Lemore P ve ark. (2008) Fundamentals of Nursing – The Art and Science of Nursing Care. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Company. 4. Hellsing AL, Linton SJ, Andershed B, Bergman C, Liew M. Ergonomic education for nursing students, International Journal of Nursing Studies 30: 6, 1993, 499-510. 5. Nielsen K. Trinkoff A, Applying Ergonomics to Nurse Computer Workstations. 2003 Lippincott Williams & Wilkins. NewYork.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 |