GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304065212011 Hemşirelikte Konfor Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste sağlık bilimlerinde ve hizmetlerinde konfor kavramını ve kullanımını incelenir.


Prof.Dr. Şebnem ÇINAR YÜCEL


1 Konfor Kavramını kavrayabilme
2 Konfor kuramının düzey ve boyutlarını kavrayabilme
3 Eğitimde konfor kuramını uygulayabilme
4 Araştırmalarda konfor kuramını uygulayabilme
5 Konfor sonuçlarını ölçebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Konfor tanımı Kavram Olarak Konfor Konfor Kuramının Gelişimi Konfor Kuramının Düzey ve Boyutları Bakımda Konforun Yararı Kurumsal Ortamlarda Konfor Eğitimde Konfor Kavramının Kullanımı Hemşirelik Sürecinde Konfor Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Türkiye’de) Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Dünyada) Konfor Sonuçları Konfor Ölçümleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, programın tanıtılması, Konfor tanımı
2 Kavram Olarak Konfor
3 Konfor Kuramının Gelişimi
4 Kurumsal Ortamlarda Konfor
5 Bakımda Konforun Yararı
6 Eğitimde Konfor Kavramının Kullanımı
7 Konfor Kuramının Düzey ve Boyutları
8 Ara sınav
9 Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Türkiye’de)
10 Hemşirelik Sürecinde Konfor
11 Araştırmalarda Konfor Kavramının Kullanımı (Dünyada)
12 Konfor Sonuçları
13 Konfor Ölçümleri
14 Tartışma
15 Final sınavı

Arslan H, Konuk DŞ (2009). Stigma, spiritüalite ve konfor kavramlarının meleis’in kavram geliştirme sürecine göre irdelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(1) : 51–58. Kolcaba K, Kolcaba R (1991a). An analysis of comfort. Journal of Advanced Nursing 16(11), 1301–1310. Kolcaba K. (1991b). A taxonomic structure for the concept comfort. Image: Journal of Nursing Scholarship, 23(1):237-238. Kolcaba K. (1992a). Holistic Comfort: Operationalizing the construct as a nurse sensitive outcome, Advances in Nursing Science, 15(1):1-10. Kolcaba K. (1992b). The concept of comfort in an environmental framework. Journal of Gerontological Nursing 18(6), 33– 38. Kolcaba (2003) Comfort Theory and Practice: A Vision for Holistic Health Care and Research 1st Edition. New York: Springer Publishing Company. ss.79-88. Tuncer G., Yücel S.C. Comfort and Anxiety Levels ofWomen with Early Stage Breast Cancer who Receive Radiotherapy. Asian Pac JCancer Prev 2014; 15 (5): 2109-2114. doi:http://dx.doi.org/10.7314/APJCP.2014.15.5.2109. Aydın L., Yücel S.C. Anxiety and Comfort Levels ofNursing Students. Journal of Nursing Education and Practice2014; 4(8):179-187. Yaşar E, Yücel S.C. (2015).Türkiye’de Hemşirelerin 2004-2014 Yılları arasında Konfor Kuramını Kullandıkları Çalışmaların Değerlendirilmesi.Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi,5, 113-128. Orkun N, Yücel S.C. (2017).Hemşirelik Fakültesi Öğrencilerinin Rahatta(Konforda) Bozulma Hemşirelik Tanısını Kullanma Durumları, HSP2017;4 (3):162-170 Yücel S.C., Arslan, G.G., Avdal, E.U., Kurt, C., Celebi, H., Kavli, H., Orhan, Z.,Usta N., Aslan, Y. (2018) Life Quality, Comfort and Anxiety Levels of FamilyMembers Caring for the Cancer Patient. International Journalof Health Sciences and Research, 8 (6): 192-202. Ergin E, Çinar Yücel Ş. The Effect of Music on theComfort and Anxiety of Older Adults Living in a Nursing Home in Turkey. J ReligHealth. 2019 Aug;58(4):1401-1414. doi: 10.1007/s10943-019-00811-z. Cinar Yucel Ş, Goke Arslan G, Ergin E, Kuguoglu S.Psychometric Characteristics of the Turkish Version of the Nurse ComfortQuestionnaire. J Relig Health. 2019 Oct;58(5):1803-1816. doi:10.1007/s10943-019-00852-4. Yücel ŞÇ, Arslan GG, Bagci H. Effects of Hand Massageand Therapeutic Touch on Comfort and Anxiety Living in a Nursing Home inTurkey: A Randomized Controlled Trial. J Relig Health. 2020 Feb;59(1):351-364.doi: 10.1007/s10943-019-00813-x. Alp FY, Yucel SC. The Effect of Therapeutic Touch onthe Comfort and Anxiety of Nursing Home Residents. J Relig Health. 2020 May 15.doi: 10.1007/s10943-020-01025-4.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 5 70
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 15 6 90
Toplam İş Yükü (saat) 252

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
ÖÇ 1 2 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek