GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304065062015 Hemşirelik Süreci Seçmeli Ders Grubu 1 1 12,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrenciye bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal değerlendirmesini yaparak hemşirelik süreci doğrultusunda bakımı planlama, uygulama ve değerlendirme becerisini kazandırmaktır.


Prof. Dr. Ayten ZAYBAK, Prof. Dr. Ülkü GÜNEŞ


1 Bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal tanılamasını yapabilme
2 Hemşirelik süreci doğrultusunda bakımı planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu ders hemşirelik süreci, fiziksel, psikolojik ve sosyal tanılama konularını kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 Hemşirelik süreci
3 Veri toplama ve veri toplama yötemleri -
4 Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene Demonsrasyon
5 Baş ve boyun değerlendirmesi Demonsrasyon
6 Deri, saç ve tırnak değerlendirmesi Demonsrasyon
7 Kardiyovasküler sisteminin tanılanması Demonsrasyon
8 Solunum sisteminin tanılanması Demonsrasyon
9 Ara sınav
10 Boşaltım sisteminin tanılanması Demonsrasyon
11 Üriner sisteminin tanılanması -
12 Hareket sisteminin tanılanması Demonsrasyon
13 Planlama -
14 Uygulama -
15 Değerlendirme -
16 Final

1. Berman A, Snyder S, Kozier B et al. (2008) Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 8th ed., St. Louis. 2. Çakırcalı E (1998) Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar, Geliştirilmiş 2.Baskı, İzmir. 3. Potter PA, Perry AG (2005) Fundamentals of Nursing Concepts, Process and Practice. 6th edition, St. Louis The C.V. Mosby Company. 4. Taylor C, Lillis C, Lemore P ve ark. (2008) Fundamentals of Nursing – The Art and Science of Nursing Care. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Company. 5. Ulusoy MF, Görgülü RS (1996) Hemşirelik Esasları- Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 2. Baskı, Ankara: 72 TDFO Ltd. Şti. 6. Weber J. (2007) Health assessment in nursing, Third edition, U.S. 7. D'Amico D., Barbarito C. (2012). Health & Physical Assesment in Nursing. Prentice Hall., U.S


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Rapor Hazırlama 8 12 96
Rapor Sunma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 8 10 80
Toplam İş Yükü (saat) 370

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
ÖÇ 1 4 3
ÖÇ 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek