Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304065062015 | Hemşirelik Süreci | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrenciye bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal değerlendirmesini yaparak hemşirelik süreci doğrultusunda bakımı planlama, uygulama ve değerlendirme becerisini kazandırmaktır.
Prof. Dr. Ayten ZAYBAK, Prof. Dr. Ülkü GÜNEŞ
1 | Bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal tanılamasını yapabilme |
2 | Hemşirelik süreci doğrultusunda bakımı planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bu ders hemşirelik süreci, fiziksel, psikolojik ve sosyal tanılama konularını kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş | - | ||
2 | Hemşirelik süreci | |||
3 | Veri toplama ve veri toplama yötemleri | - | ||
4 | Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene | Demonsrasyon | ||
5 | Baş ve boyun değerlendirmesi | Demonsrasyon | ||
6 | Deri, saç ve tırnak değerlendirmesi | Demonsrasyon | ||
7 | Kardiyovasküler sisteminin tanılanması | Demonsrasyon | ||
8 | Solunum sisteminin tanılanması | Demonsrasyon | ||
9 | Ara sınav | |||
10 | Boşaltım sisteminin tanılanması | Demonsrasyon | ||
11 | Üriner sisteminin tanılanması | - | ||
12 | Hareket sisteminin tanılanması | Demonsrasyon | ||
13 | Planlama | - | ||
14 | Uygulama | - | ||
15 | Değerlendirme | - | ||
16 | Final |
1. Berman A, Snyder S, Kozier B et al. (2008) Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 8th ed., St. Louis. 2. Çakırcalı E (1998) Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar, Geliştirilmiş 2.Baskı, İzmir. 3. Potter PA, Perry AG (2005) Fundamentals of Nursing Concepts, Process and Practice. 6th edition, St. Louis The C.V. Mosby Company. 4. Taylor C, Lillis C, Lemore P ve ark. (2008) Fundamentals of Nursing – The Art and Science of Nursing Care. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Company. 5. Ulusoy MF, Görgülü RS (1996) Hemşirelik Esasları- Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 2. Baskı, Ankara: 72 TDFO Ltd. Şti. 6. Weber J. (2007) Health assessment in nursing, Third edition, U.S. 7. D'Amico D., Barbarito C. (2012). Health & Physical Assesment in Nursing. Prentice Hall., U.S
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 8 | 12 | 96 |
Rapor Sunma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 8 | 10 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 370 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 3 |