Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304075232014 | Hasta Güvenliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin sağlıkta kalite kapsamında yer alan hasta güvenliği konusunda farkındalığını geliştirmesini, bu konudaki bilgi ve becerileri artırmasını, sağlık kuruluşlarını hasta güvenliği açısından değerlendirmesini, hasta güvenliği kültürünün oluşturulmasında rehberlik yapmayı, hasta güvenliği konusunda risk yaratan faktörleri belirlemesini, özellikle tıbbi hataların bildirilmesi ve sınıflandırılması bilincinin geliştirilmesini tartışmak, tıbbi hataların azaltılmasında ve tüm süreçlerde liderliği planlamasını, ayrıca çalışan sağlığı ve güvenliği konularının önemini kavramasını, hasta güvenliğinin hukuki boyutu konusunda farkındalığının artmasını, kök neden analizi gibi derinlemesine hata nedenlerine yönelik düşünme sürecini geliştirmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Şeyda Seren İntepeler
1 | Uluslar arası hasta güvenliği hedeflerini inceleyebilme |
2 | Kurum kültürü ve güvenli kültürü anlayabilme ve geliştirme |
3 | Hasta güvenliğinde yüksek riskli ve öncelik verilen alanlara ilişkin bilgileri alanındaki kalite çalışmalarına aktarabilme |
4 | Bildirim sistemlerini ve bildirimlerden öğrenmeyi tartışabilme |
5 | İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda stratejiler geliştirebilme |
6 | Hasta düşmelerini, bası yaralarını ve enfeksiyonları önleme stratejileri geliştirebilme |
7 | Çalışma koşulları ve çalışan sağlığını ilişkilendirebilme |
8 | Hasta güvenliğinin etik ve hukuki boyutunu gözden geçirebilme |
Yok
Yok
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kurum kültürü, hasta güvenliği ve kaliteli bakım | ||
2 | Güvenli kültür oluşturma, iletişim ve ekip çalışması | ||
3 | Hasta güvenliğinde yüksek riskli ve öncelik verilen alanlar | ||
4 | Tıbbi hata bildirim sistemleri | ||
5 | Hatalardan ve raporlardan öğrenme | ||
6 | Kök neden analizi ve kullanılan yöntemler | ||
7 | Cihaz, kan güvenliği ve güvenli hastane ortamı | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | İlaç hataları ve ilaç güvenliği | ||
10 | Hasta düşmeleri ve yaralanmaları önleme stratejileri | ||
11 | Basınç ülserleri ve enfeksiyonları önleme stratejileri | ||
12 | Kalite ve hasta güvenliğini geliştirme araçları | ||
13 | Çalışma koşulları ve çalışan sağlığı | ||
14 | Hasta güvenliğinin etik ve hukuki boyutu | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Ana kaynaklar: Farley DO. et al (2005). Assesment of the National Patient Safety Initiative, Context and Baseline Evaluation Report 1, RAND. Farley OD. (2005). Assessment of the National Patient Safety Initiative: Context and Baseline, Rand Corporation. Hall LM. et.al (2005). Quality Work Environments for Nurse and Patient Safety, Ed.Linda McGillis Hall, Jones and Bartlett Publishers, USA. Hughes RG (2008) Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses. AHRQ Publication, USA. Kelly-Heidenthal, P. (2003). Nursing Leadership&ManagenetThomson-Delmar. Nelson A. (2006). Safe Patient Handling and Movement, A Practical Guide for Health Care Professionals, Springer Publishing Company, USA. Nelson A. (2006). Safe Patient Handling And Movement: A Guide for Nurses And Other Health Care Providers, Springer Publishing. Swansburg R.C, Swansburg R.J. (1999). Introductory Management and Leadership for Nurses, Second Ed, Jones&Bartlet Pub, Massachusets White V.S, Byers F.J. (2004). Patient Safety: Principles and Practice, Springer Publishing. Wise Y. (1995). Leading and Managing in Nursing, Mosby. Yardımcı kaynaklar: International Journal for Quality in Health Care Quality and Safety in Health Care Health Care Management Review Journal of Patient Safety Journal of Nursing Administration Journal of Nursing Management Web Siteleri: National Patient Safety Agency - http://www.npsa.nhs.uk/ National Patient Safety Foundation - http://www.npsf.org/ Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/ VA National Center for Patient Safety - http://www.patientsafety.gov/ Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi Natioanal Institutes of Health – http://www.nih.gov/ Centers of Disease Control and Prevention - http://www.cdc.gov/niosh/ Canadian Nurses Assosiation - http://www.cna-nurses.ca/cna/practice/environment/safety/guide/default_e.aspx
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 |